close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: koppakking

Bouwjaar: 1996

Goedendag,
Mijn koppakking word vervangen maar ik vroeg mij af met welke kracht de kopbouten vastgezet moeten worden.

Moet de kop altijd gevlakt worden nadat deze is gedemonteerd ?
i.v.m vlakke kop.

Geplaatst door

merijn7671 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En je denkt dat dat voor alle motoren hetzelfde is?
Het blik is irrelevant, de motorcode des te meer.

Beunhaas 1085
badge vip badge

19 jaar

Dat wat voor alle motoren hetzelfde is?
De motorcode is AHu 1.9 tdi

merijn7671 0

19 jaar

Waar ging het ook al weer over?
Dit gaat over de oudere VW diesels, ik vemoed dat het ook geldt voor de 1996 typen, maar ik weet dat niet zeker, navragen bij de garage!

Volkswagen Golf/Vento benzine- en dieselmodellen 3. Dieselmotoren 3.4 Cilinderkoppakking vervangen


Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m)
Cilinderkopbouten*


fase 1 40 (4,0)
fase 2 60 (6,0)
fase 3** + 180° (halve slag)

fase 4, na warmrijden**+ 90° (kwartslag)

*Cilinderkopbouten altijd vernieuwen.
**In één keer met starre sleutel verder draaien.

Beunhaas 1085
badge vip badge

19 jaar

Volgens mij is de bovenstaande beschrijving niet aktueel. Deze motoren krijgen bij vervanging een stalen (MLS) koppakking. De vierde fase van het aanhalen van de kopbouten vervalt dan, voorzover ik weet.

Audifreak763 0
badge

19 jaar

bedankt voor de feedback.
Fase 3 is verleden keer niet gedaan door monteur,fase 4 wel maar direct na 1 en 2 zonder warmdraaien.
Vandaar dat ik een lek had tussen verbrandingskamer en koelwater poort.

merijn7671 0

19 jaar

"Vandaar dat ik een lek had tussen verbrandingskamer en koelwater poort."----> bij een tdi??????

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

verbrandingskamer is nog geen voorkamer

@Pulsejet Kooistra; wie zegt dat? De verbrandingskamer zit toch in de zuiger bij een Tdi?

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

De juiste wekwijze is: 40 Nm, 60 Nm en vervolgens 2 keer 90 graden. Alles "koud". Daarmee is de kous af. De kop moet natuurlijk vlak en schoon zijn, evenals het blok. Met gebruikmaking van een MLS-pakking kan er dan bijn niets fout gaan.

Audifreak763 0
badge

19 jaar

sorry voor de omschrijving, wist niet dat het zo erg was bij een tdi.

waar staat MLS pakking voor trouwens?

merijn7671 0

19 jaar

Het is helemaal niet erg bij een TDI. Als je zorgvuldig werkt en de kop goed is (even lektesten bij een revisiebedrijf) is er geen vuiltje aan de lucht. Normaal gesproken zit een stalen koppakking "eeuwig". MLS is een stalen pakking (Mehr Lagen Stahl). Zie ook: ttp://www.elring.de/pages_g/xframe/xf_home.html

Audifreak763 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.