Volkswagen Golf: koppakking

Bouwjaar: 1996

Goedendag,
Mijn koppakking word vervangen maar ik vroeg mij af met welke kracht de kopbouten vastgezet moeten worden.

Moet de kop altijd gevlakt worden nadat deze is gedemonteerd ?
i.v.m vlakke kop.

merijn7671

Geplaatst door merijn7671 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Beunhaas (540) PRO, 18 jaar geleden

En je denkt dat dat voor alle motoren hetzelfde is?
Het blik is irrelevant, de motorcode des te meer.

merijn7671 (0), 18 jaar geleden

Dat wat voor alle motoren hetzelfde is?
De motorcode is AHu 1.9 tdi

Beunhaas (540) PRO, 18 jaar geleden

Waar ging het ook al weer over?
Dit gaat over de oudere VW diesels, ik vemoed dat het ook geldt voor de 1996 typen, maar ik weet dat niet zeker, navragen bij de garage!

Volkswagen Golf/Vento benzine- en dieselmodellen 3. Dieselmotoren 3.4 Cilinderkoppakking vervangen


Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m)
Cilinderkopbouten*


fase 1 40 (4,0)
fase 2 60 (6,0)
fase 3** + 180° (halve slag)

fase 4, na warmrijden**+ 90° (kwartslag)

*Cilinderkopbouten altijd vernieuwen.
**In één keer met starre sleutel verder draaien.

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

Volgens mij is de bovenstaande beschrijving niet aktueel. Deze motoren krijgen bij vervanging een stalen (MLS) koppakking. De vierde fase van het aanhalen van de kopbouten vervalt dan, voorzover ik weet.

merijn7671 (0), 18 jaar geleden

bedankt voor de feedback.
Fase 3 is verleden keer niet gedaan door monteur,fase 4 wel maar direct na 1 en 2 zonder warmdraaien.
Vandaar dat ik een lek had tussen verbrandingskamer en koelwater poort.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

"Vandaar dat ik een lek had tussen verbrandingskamer en koelwater poort."----> bij een tdi??????

pulsejetrofiel (0), 18 jaar geleden

verbrandingskamer is nog geen voorkamer

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

@Pulsejet Kooistra; wie zegt dat? De verbrandingskamer zit toch in de zuiger bij een Tdi?

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

De juiste wekwijze is: 40 Nm, 60 Nm en vervolgens 2 keer 90 graden. Alles "koud". Daarmee is de kous af. De kop moet natuurlijk vlak en schoon zijn, evenals het blok. Met gebruikmaking van een MLS-pakking kan er dan bijn niets fout gaan.

merijn7671 (0), 18 jaar geleden

sorry voor de omschrijving, wist niet dat het zo erg was bij een tdi.

waar staat MLS pakking voor trouwens?

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

Het is helemaal niet erg bij een TDI. Als je zorgvuldig werkt en de kop goed is (even lektesten bij een revisiebedrijf) is er geen vuiltje aan de lucht. Normaal gesproken zit een stalen koppakking "eeuwig". MLS is een stalen pakking (Mehr Lagen Stahl). Zie ook: ttp://www.elring.de/pages_g/xframe/xf_home.html

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.