Goedenavond
mijn golf IV V5 heeft bij het in zijn 1 optrekken een nogal rauw geluid,schakel ik door naar zijn twee enz dan is het weg,het is echt alleen in zijn 1 rijden.
tevens bij stationair lopen hoor je een beetje gerammel uit de bak kant vandaan komen trap ik de koppeling in dan is het stil.
ben met deze klacht bij VW geweest en daar krijg ik meteen een prijs van 1400 euro om me oren gegooid voor het vervangen van de koppeling en een vast vliegwiel ofzo.
er is voor rest weing info te vinden wat betreft de koppeling van een V5
dacht dat er misschien hier mensen zijn die dit probleem al vaker hebben gehoord en of dat echt zo duur.
alle hulp is welkom.
Groet Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk eerder aan versleten lagers in de versnellingsbak.
Ricky,
Hoi Hans
Hoi Hans.
De optie die Richard geeft is naar mijn mening alleen mogelijk wanneer de auto in de andere versnellingen ook geluiden voortbrengt, daar de lagers in alle versnellingen meedraaien en belast worden.
Ik denk dat de dealer die jij bezocht hebt toch wel gelijk krijgt en helaas ja deze reparatie is zo duur.
Meestal is na verloop van tijd ook door een van de openingen in het koppellingshuis te zien dat er een soort van rubberen substantie uit het vliegwiel is gekomen.
Eric
[quote=eric2771]Hoi Hans
Hoi Hans.
De optie die Richard geeft is naar mijn mening alleen mogelijk wanneer de auto in de andere versnellingen ook geluiden voortbrengt, daar de lagers in alle versnellingen meedraaien en belast worden.
Ik denk dat de dealer die jij bezocht hebt toch wel gelijk krijgt en helaas ja deze reparatie is zo duur.
Meestal is na verloop van tijd ook door een van de openingen in het koppellingshuis te zien dat er een soort van rubberen substantie uit het vliegwiel is gekomen.
Eric[/quote]
Dan is het nog wel vreemd dat het gerammel weg is bij het intrappen van de koppeling,wanneer de versnellingsbak dus stil staat,en het vliegwiel nog gewoon aan het draaien is.
Maar ja,alles is mogelijk.
Ricky,
hij doet het inderdaad alleen bij het optrekken in zijn 1 voor de rest alle versnellingen prima geen enkel geluidje.
schakeld soms wel moeilijk in zijn 1 en zijn achteruit dat was ik nog vergeten te melden.
dus de prijs die de dealer zegt klopt wel?
groet Hans
18 jaar
Hoi hans
Wanneer je de koppelling intrapt haal je de massatraagheid van de tandwielen in de bak weg zodat het vliegwiel minder kracht hoeft over te brengen via de koppelling. Ook het wat je aangeeft met slecht in de 1 en achteruit gaan hoort bij deze klacht omdat deze het minst gesynchroniseerd zijn.
Wat betreft de prijs kan ik je van hieruit niet zeggen daar heb ik een kenteken voor nodig. Daar hangt bij VW alles aan vast. 1400 Euro lijkt mij wel een beetje royaal geteld.
Groetjes Eric
hoi
ik vind 1400 ook zeer royaal,zeker omdat de koppeling ook niet is versleten.
daarbij ben ik bang om het te laten vervangen en er daarna achter te komen dat het de bak zelf is.
en jullie kennen allemaal de dealer die vervangen alleen maar en zoeken niks uit
aangezien ik ook weinig info vind wat betreft de V5 dacht ik vraag het hier misschien dat er hier nog mensen waren die dit probleem meegemaakt hebben.
Groet Hans
18 jaar
Nou nou Jij scheert dus alle dealers over één kam. Je vraagt advies en vervolgens ga je de dealers afzeiken waarvan wij er ook één zijn.
En eentje niet zomaar alles vervangt maar nog altijd met de klant meedenkt!!!!!!!!! Waarom ga je daar dan advies inwinnen als je het zelf beter denkt te weten want een bak van een V5 gaat normaal gesproken niet stuk.
Eric
[quote=eric2771]Nou nou Jij scheert dus alle dealers over één kam. Je vraagt advies en vervolgens ga je de dealers afzeiken waarvan wij er ook één zijn.
En eentje niet zomaar alles vervangt maar nog altijd met de klant meedenkt!!!!!!!!! Waarom ga je daar dan advies inwinnen als je het zelf beter denkt te weten want een bak van een V5 gaat normaal gesproken niet stuk.
Eric[/quote]
Nee,dat bedoeld hans helemaal niet,de dealers zijn vaak (veel) te duur en er werken vaak te veel stagelopers/betweters.(die te weinig gecontroleerd worden op hun werk).Daardoor krijg je er een negatieve blik van.Is vaak meer lopendebandwerk dan bij een 4 mans garage waar veel meer hart voor de zaak aanwezig is.
Ik advieseer dat hans een aantal bedrijven afgaat voor zijn probleem,en het resultaat hier komt melden.
Ricky,
het is zeker niet mijn bedoeling om alle dealers over 1 kam te scheren absoluut niet,maar de dealer waar ik regelmatig kom is toch wel van de regel vervang maar en we zien wel.ik sluit me dan ook aan bij Ricky zijn antwoord.
als ik het beter wist dan was ik geeneens naar de dealer gegaan.ik heb een probleem en wou gewoon een second opinion en het was zeker niet mijn bedoeling om de dealer de grond in te trappen.
ik vond de prijs aan de hoge kant voor iets waarvan ze niet met zekerheid konden zeggen of dat het was en of het misschien de bak was.
dus bij deze sorry als je het zo opvat maar dat was dus niet de bedoeling
groet Hans
18 jaar
schaam je niet hans, je hebt enkel een vinger op de zere plek gelegt. zo'n antwoordt van erik kun je dan enigsinds verwachten dit hoort men namelijk liever niet maar je hebt daar wel een punt.
met het antwoordt van ricky daar ben ik het volledig mee eens, want zo wordt het ook door de klant ervaren.
paul,
ja dat bedoelde ik er ook mee te zeggen en dan kan ie meteen beledigd zijn zoals ik het zie aan zijn antwoord maar hier zijn de DEALERS gewoon erg slecht heb al een keer eerder aangegeven dat asl ik naar de dealer ga met een probleem aan mijn auto krijg ik als antwoord ja meneer een V5 hebben we weinig in de garage dus hebben we niet zoveel technische kennis van. NOU sorry maar is die auto van VW of niet.
NU kom ik wederom met een probleem en wat krijg ik te horen koppeling en vliegwiel vervangen,dus waar is hier het meedenken met de klant gebleven en wordt niet geluisterd niet gekeken gewoon meteen vervangen.
met daarbij het antwoord als dat het niet is ligt het waarschijnlijk aan de bak zelf.
dus ik betaal eerst 1400 misschien probleem niet verholpen,kan ik dus vervolgens ook nog de bak gaan vervangen.
wou toch nog even reageren want zat me toch niet lekker.
heb inmiddels een beetje rondgebeld en wordt door velen doorgestuurd naar de vr6 specialist.
weet niet of er hier mensen zijn die verstand hebben van de V5 anders wil ik er graag naar laten kijken.
Groet Hans
18 jaar
als je het mij zou vragen denk ik dat het probleem zit in het vliegwiel en niet in de schakelbak 1400,- is veels te veel en wel erg hoog gegrepen, vliegwiel kost 445,- koppeling compleet 290,- (orgineel)
paul,
en dan moet het er in nog in.....totaal rond de 900, hooguit 1000,-
toch liever naar de dealer? hehe
kijk dat zijn andere prijzen
was er toevallig daarstraks nog even naar magazijn gelopen en volgens hun kost het vliegwiel alleen al 800
vr6 specialist gebeld maar die zitten wel erg ver weg vor een diagnose te stellen maar mocht het inderdaad de koppeling zijn dan adviseren ze ook om meteen de ketting te doen.
ik ga nog even verder zoeken.
Groet Hans
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar