👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
We hebben een Golf 1.9 TD met een kapotte koppeling binnengekregen.De originele motor was een AAZ, maar er is ooit een 1Y motor ingebouwd.Probleem is nu om een nieuwe koppeling te monteren, want zowel imitatie als origineel krijgen we niet de juiste koppelingsset.We hebben een koppelingsset voor de AAZ gekregen, maar daar past de drukgroep niet van.De koppelingsset van de 1Y motor leek wel te passen, maar de koppeling trapt hem niet vrij genoeg.De plaat is naar onze mening te dik.
Na lang redeneren gaan we nu de oude plaat, dezelfde maar iets dunner als de nieuwe die we hebben gekregen, monteren en hopen dat de plaat dan wel vrij komt te liggen met ontkoppelen.
Wie herkent dit probleem ?
En morgen weten we of de dunnere oude plaat dit probleem -voorlopig- heeft opgelost.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee het probleem wat jij hebt komt mij niet bekent voor
wat ik wel weet is dat er 2 soorten drukgroepen zijn die onderling niet op het vliegwiel passen
maar kan het misschien het druklager of de hevel achter in de bak zijn? die scheuren wel eens en dan gaat hij over de vertanding heen dan kom hij nl ook niet goed vrij en werkt de zelfstellende koppelingkabel wel goed?
ik hoor graag hoe het afloopt
Van alles geprobeert, maar hevel niet gescheurt, druklager niet beschadigt en ook de drukstang niet versleten, maar het blijkt een fout in de -nieuwe- drukgroep te zijn.Een van de onderliggende veren was beschadigt en we kwamen er pas achter nadat we alle andere opties uitgesloten hadden.
Zo zie je maar weer, altijd alles goed checken voor je iets monteert, want revisieonderdelen kunnen ook produktiefouten hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar