Laatst koppeling en vliegwiel vervangen, daarna kwam pedaal niet geheel naar boven. Koppelingscilinder vervangen.
Zo gaat het tijden goed dat pedaal helemaal terug komt en zo heb je een tijdje er last van dat pedaal het laatste stukje hapert.
Dit is dan de vrije slag. Soms als je de voet eraf hebt dan springt het pedaal het laatste stukje terug na een paar seconden. En soms druk je met de voet het pedaal naar boven. Heb de bout M8 die door scharnierpunt loopt ook al wat losser gezet dan gaat het weer even goed. Veer zit er ook goed tussen. Kan het zijn dat het gat wat in de houder en waar de m8 doorheen gaat soms ovaal is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze heeft de werkcilinder in de bak zitten? (druklager is werkcilinder).
Zo ja dan moet je hem heel goed ontluchten met een remvloeistofapparaat en dan op ongeveer 1,5-2,0 bar zetten.
Tijdens ontluchten moet je pedaal redelijk hard van max tot max bedienen en vaak moet je dat wel 30-40 keer doen en dan testen of hij goed is. Meestal is hij dan in het begin goed maar als je even stukje rijdt dan komt het weer terug en dan weer opnieuw ontluchten. Meestal is hij dan goed maar heb ook vaker gehad dat je hem na het op deze manier ontluchten ge woon zo moet laten en dan is hij later opeens goed.
Is ballensysteem om te ontluchten.
Hallo Ricky
Bedankt voor jou snelle reactie, de cilinder bij de bak is er van buiten uit op vast gezet. Dus niet inwendig
Leiding aan cilinder is ook niet los geweest bij het vervangen van de koppeling
Gebeurd toch dat er dan lucht in komt, was de stofhoes van de koppelingscilinder beschadigd?
Ook de koppelingscilinder (master) bij het pedaal willen wel eens stuk gaan.
Oké ga deze binnenkort nogmaals ontluchten, dank jullie wel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar