Volkswagen Golf: koppeling weer vervangen

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Ik heb de koppeling van mijn moeders golfje laten vervangen bij een garage (Bosch service) Omdat die versleten was.

4000 km veder koppeling grijpt hoog aan op het allerlaatste.
volgens bosch service verkeerde koppeling set,het nummer is 619028600 luk
Er is een poging gedaan om hem te stellen maar daar door ging die hakerig schakelen.
de koppeling kwam ook soms niet goed vrij,voor de afstel poging.


Ze gaan de boel weer loshalen zou het verstandig zijn om ook het vliegwiel te vervangen .

volgens een vw dealer is het beter om dan ook het vliegwiel te vervangen zeker als er veel met het voetje op de koppeling is gereden.
De eerste eigenaar heeft met het voetje op de koppeling gereden.....


motor code MH, bak code 5F originele km st 82250

bjorn79

Geplaatst door bjorn79 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Vliegwiel zou ik alleen vervangen als die gegroeft is of een blauwe kleur heeft,wat belangrijk is is dat er een heel klein beetje speciaal voorgeschreven vet op de prise-as en de andere bewegende delen wordt gesmeerd.

Ricky

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=bjorn12931]....volgens een vw dealer is het beter om dan ook het vliegwiel te vervangen zeker als er veel met het voetje op de koppeling is gereden.
De eerste eigenaar heeft met het voetje op de koppeling gereden.....[/quote]
Wanneer een auto bereden wordt door een zogenaamde "pedaalridder", legt het druklager vaak als eerste het loodje.

Een vliegwiel vervangen a.g.v. "pedaalridderen" doe je eigenlijk alleen als hij echt versleten is en dan gaat de koppeling veel eerder dan het vliegwiel!

bjorn79 (0), 16 jaar geleden

[quote=Santa][quote=bjorn12931]....volgens een vw dealer is het beter om dan ook het vliegwiel te vervangen zeker als er veel met het voetje op de koppeling is gereden.
De eerste eigenaar heeft met het voetje op de koppeling gereden.....[/quote]
Wanneer een auto bereden wordt door een zogenaamde "pedaalridder", legt het druklager vaak als eerste het loodje.

Een vliegwiel vervangen a.g.v. "pedaalridderen" doe je eigenlijk alleen als hij echt versleten is en dan gaat de koppeling veel eerder dan het vliegwiel![/quote]
maar dat de koppeling zo hoog zit dat heeft niks met het vliegwiel te maken.

Santa (0), 16 jaar geleden

Klopt.

En mocht men het met mij oneens zijn, dan hoor ik dat graag....

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Inderdaad, heeft niets met het vliegwiel te maken.
Ik ken 4 oorzaken van een hoog pedaal:
1. te strak afgestelde koppelingkabel - al dan niet met autm. stelinrichting
2. versleten koppelingplaat
3. gebarsten diafragma
4. binnenkabel die rafelt en dus niet volledig terug schuift.

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.