Het koppelingspedaal van deze auto komt niet helemaal teruig nadat deze is ingetrapt (niet altijd trouwens). Hij schakelt verder wel gewoon en komt dus ver genoeg vrij , maar je kunt vernemen dat het pedaal nog iets verder terug kan komen. Als je dat met je voet doet, dan voel je ook een beetje een weerstand voor hij verder gaat.
Het is niet ernstig, maar komt steeds frequenter voor en de vraag is of iemand dit bekent voor komt en wat er eventueel aan te doen is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je kan met wd oid smeren
maar denkelijk de cilinder die moeilijk doet
ook daar kan een beetje ate rempasta helpen
ander als alles verder goed is
andere cilinder
Je hebt twee cilinders zitten bij deze auto, 1e cilinder werkcilinder bij de versnellingsbak en 2e cilinder commandocilinder bij het pedaal.
1 van de 2 is kapot, het is moeilijk te zeggen welke het is, het kan wel de werkcilinder of commandocilinder zijn.
Om te begingen vervang de werkcilinder bij de versnellingsbak die kommen het meeste voor en is het makkelijkste om te vervangen. En hopen maar dat het goed is.
Ok, daar beginnen we mee. Wel eens bij de Passat's zo'n commandocilinder vervangen en daar zit je niet echt op te wachten.
[quote=Tiguan]Je hebt twee cilinders zitten bij deze auto, 1e cilinder werkcilinder bij de versnellingsbak en 2e cilinder commandocilinder bij het pedaal.
1 van de 2 is kapot, het is moeilijk te zeggen welke het is, het kan wel de werkcilinder of commandocilinder zijn.
Om te begingen vervang de werkcilinder bij de versnellingsbak die kommen het meeste voor en is het makkelijkste om te vervangen. En hopen maar dat het goed is.[/quote]
waarom als t 1 is eerst 2 vervangen en HOPEN dat t m is
Omdat je die eenvoudig kunt vervangen denk ik en met een beetje geluk dan klaar bent en als dat niet het geval is ook de 2e (waar je moeilijk bij kunt) vervangen.
en als t m niet is ?
wie gaat dan de onnodig vervangen cilinder betalen?
sorry siem
maar ik ga toch op zeker en ga dan de bovenste vervangen als daar t geluid en probleem uitkomt
en de uren zal de klant graag betalen
je kan hoogstens verkopen dat als de bovenste vervangen wordt de onderste meestal zal gaan lekken binnen korte tijd en dus beter meteen meevervangen kan worden
daar heeft een klant meer begrip voor
anders om niet
heb er nu ook weer een binnen die zo is behandelt
heeft meteen zn auto daar weggehaald
en daar was ie al ruim 20 jaar klant
en zn buurman ook
ik heb al gezegd dat ik er niet eerder als dinsdag of woensdag aan kan beginnen
dat neemt ie omdat ik m van te voren informeer
[quote=CARS&MOTORS]en als t m niet is ?
wie gaat dan de onnodig vervangen cilinder betalen?[/quote]
Op deze manier creëer je het verhaal ''kip en het ei'' ;
Je moet toch ergens beginnen, in dit geval is de werkcilinder het goedkoopst.
Gr. paul
wel vaker mee ge maakt makelijkste is lose trekveer aan koppelingspendaal zetten die ik er mee heb lopen nooit geen plomleem meer mee gehard hoop voor jou ook dat het dan opgelost is . het komt bij mercedes ook vaak voor. doe dit heel vaak oom dat we ook veel lesautos hebben lopen . je kunt het altijd proberen lukt het niet kun je altijt nog iets vervangen .
gr kees cor
[quote=CARS&MOTORS]en als t m niet is ?
wie gaat dan de onnodig vervangen cilinder betalen?
sorry siem
maar ik ga toch op zeker en ga dan de bovenste vervangen als daar t geluid en probleem uitkomt
en de uren zal de klant graag betalen
je kan hoogstens verkopen dat als de bovenste vervangen wordt de onderste meestal zal gaan lekken binnen korte tijd en dus beter meteen meevervangen kan worden
daar heeft een klant meer begrip voor
anders om niet
heb er nu ook weer een binnen die zo is behandelt
heeft meteen zn auto daar weggehaald
en daar was ie al ruim 20 jaar klant
en zn buurman ook
ik heb al gezegd dat ik er niet eerder als dinsdag of woensdag aan kan beginnen
dat neemt ie omdat ik m van te voren informeer[/quote]
Helemaal mee eens Jerry, maar.....ik informeer mijn klanten altijd van te voren exact wat het probleem en de evt. oplossing is en daarmee kan ie zelf aangeven wat ie wil. Ik denk dat ik daar eerlijk genoeg in overkom en heb daar vooral de laatste jaren (ervaring) nooit een achteraf duiscussie over met boze weglopende klanten. En de tips die hier worden gegeven kunnen daar aan bijdragen. Ook de veer oplossing van kees, al heb ik dat wel eens bij een Polo gedaan zonder gewenste resultaat (maar daar bleef het pedaal helemaal op de bodem liggen en bij deze touran kan ie gewoon nog iets verder terugkomen dan ie uit zichzelf doet).
Maar allemaal bedankt zover en ik laat nog wel even horen hoe dit afloopt.
Siem
beste siem heb nog eens na gedacht er zit een schakelaar boven het pendaal is deze niet stuk zodat hij het pendaal tegen houd en het niet helemaal terug kan komen, crous werkt nu denk ik ook niet.
gr kees cor
een van de twee koppeling_cilinders daar zit het problem in, dit heb ik vaker mee gemaakt.
Kijk eens bij de cylinder bij het pedaal (eerst plaat weghalen),deze heeft een plastiek stangetje die de zuiger bediend en die wel eens wil afbreken,goed te zien door pedaal een beetje in te drukken en je ziet dan dat de zuiger het eerste stukje van de slag niet word ingedrukt.
Kan dus gebroken zijn op de plek waar stangetje in de zuiger zit of stangetje zelf gebroken of de plek waar stangetje in het pedaal zit.
het is de bovenste cilinder voor 99% zeker. wel meer werk. en eigenlijk speciaal gereedschap nodig.
Mijn mening hierover is : indien de onderste cilinder geen sporen heeft van vloeistofverlies, verang de bovenste.
Gr
Tot nu toe heeft mijn klant nog geen afspraak gemaakt en ziet het nog even aan. Het is dus blijkbaar voor hem nog geen serieus probleem en als dat het wel wordt heb ik in ieder geval genoeg tips om het op tre lossen. Dank daarvoor en ik meld me wel weer als ie is geweest.
we wachten op de oplossing
hallo siem heb klant heeft in vacantie met touran plobleem gehard met kopeling .
trapte soms niet geheel vrij , plobleem zat volgens klant in hulp koppelingscilinder.
volgens hem zat er een drukveer in die gebroken was.
de een e keer wel goede kopeling andere keer niet,
mischien ook jouw klant zijn stooring, hoop dat je er wat aan hebt, onderweg 3 keer ontlucht dan was het weer even goed .
maar plobleem steets weer terug. maar na vervangen hulp cilinder geen last meer .
vr gr kees cor
gr kees cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar