Volkswagen Golf II: kosten brandstofpomp

Bouwjaar: 1987

Weet iemand hoe veel een brandstofpomp gaat kosten bij de brezan?
Na een aantal keren nu problemen gehad te hebben met het plotseling wegvallen van de benzinedruk (bijv. midden op de snelweg) schijnt het toch zo te zijn dat deze vervangen moet worden.
Dus ik ben even benieuwd of iemand mij hier kan vertellen hoeveel zo'n ding kost...

ArjanL

Geplaatst door ArjanL (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

Wat voor motor zit er in?
En wat is de klacht precies?

gr. E.Tempel

ArjanL (0), 20 jaar geleden

motor is 1.4 (40kW)
De klacht is het volgende:
Als ik eventjes met de auto rij en zet hem daarna stil en wil daarna weer wegrijden dan gaat die, na verloop van tijd, (als ik dus op de grote weg zit bijvoorbeeld) schokken en valt het gas helemaal weg....
De motor slaat dan af.
Vaak kan ik dan weer opnieuw starten en dan slaat ie weer aan, maar soms (zoals vanmiddag) wil hij dan ook helemaal niet meer starten...
Als ik de auto dan een tijdje laat staan en probeer het weer na een uurtje ofzo dan is het probleem verdwenen.

Een collega zei laatst al tegen mij dat het dan waarschijnlijk de benzinepomp is (zit tegen het blok aan, is mechanische pomp wat ik begrepen heb van de ANWB man)
De ANWB adviseerde mij om een nieuwe te kopen, maar als dat een behoorlijke investering gaat inhouden (lees meer dan 100euro) dan kijk ik liever even op de sloop of ze er daar niet een hebben.

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

Mechanische pomp kost minder als 100euro ik denk iets van 50euro

shady (0), 20 jaar geleden

Heb hetzelfde fenomeen gehad met men GTI 16V dat hij ook begon te schokken en stilvalt en niet meer te starten was,na enkele uren ging alles weer goed dan.
Heb er ook vanalles aan vervangen en wat bleek dan,de ontstekingsmodule in de delco was defect en als die echt warm werd viel de onstekingweg.
Deze vervangen en reed terug perfect.
Je zou eens moeten controleren als ie het probleem heeft of er nog ontsteking is,je kan gewoon een reserve bougie meenemen en die even aan de bougiekabel hangen.
Heb er ook uit geleerd van geen onnodige kosten te doen en alles één voor één te testen zoals benzinetoevoer,ontsteking enz..

Succes.
Michel

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

als ie nou weer stilvalt kijk dan eerts of hij vonkt zoniet is het de moduulbijna zeker
anders waarschijnlijk de pomp inderdaad ongeveer 50 euro

ArjanL (0), 20 jaar geleden

er is geen probleem met de onsteking want dat is vanmiddag ook getest, er was een prima vonk volgens de ANWB man.

het heeft echt te maken met te lage benzinedruk....naar mijn menig want soms wil hij wel starten...
Bij mij is op een gegeven moment totaal het gas weg (kan gaspedaal helemaal intrappen maar dat helpt dan meestal ook niet)
ik ga aan deze auto ook niet al teveel spenderen, daar is ie te oud voor.

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

heeft ie dan niet meteen gekeken of er benzine uit de pomp komt

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Carburateur kan ook verstopt zitten, vlotter lek ook mogelijk. Zou dit eerst een nakijken. De brandstofpomp kun je testen door de leiding tussen de carb en de pomp los te halen en in een fles te hangen. Tijdens het starten moet de benine met pulsen uit de pomp vandaan komen. Deze brandstofpompen gaan wel eens stuk, maar meestal pompt ie dan het carter vol benzine!! Merk je dus want het oliepeil stijgt. Op de sloop heb je deze onderdelen overigens voor het uitzoeken. Ook een polo met dezelfde motor is een goede donor.

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

als de brandstof pomp niet werkt is meestal de membraan stuk en pompt ie niets meer en zeker niet in het carter
meestal lekken die pompen olie

Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

Als je de brandstof opbrengst hebt gecontroleerd en die is goed, dan zou ik de voorverwarming van de carburateur eens controleren,
dit geeft nl de zelfde klachten als die niet goed werkt.

veel succes!!! gr.E.Tempel

jan5047 (0) PRO, 20 jaar geleden

IK denk op den duur dat de luchtfilter op zomerstand staat of de slang van de winterstand ontbreekt.
maar als ik u was en de auto valt stil dan gelijk controleren of er benzine komt aan de carburateur dan weet je zeker pompstuk of niet
succes Jan

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Henk, ik heb bij kevers met een stukkende brandstofpomp van een vergelijkend type als bij deze golf vaker gezien dat wanneer de membraan een klein scheurtje vertoont er gewoon gereden kan worden (motor hapert bij hoge toerentallen hoogstends doordat de pomp tekort opbrengt), en dat de benzine toch echt op plekken beland waar je het liever niet wilt hebben. In het carter dus.
Als het membraan geheel doorgescheurd is ben ik i.d.d. met je eens dat de pomp geheel niets meer zal opbrengen, maar dan loopt de motor ook helemaal niet meer.

Vlambak (0), 20 jaar geleden

Ik kon bij mij horen dat de brandstofpomp defect was.
De pomp begon anders te zoemen en ook zachter.
Bij mij kreeg ik de auto niet meer aan de praat.

Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ja dat klopt wel "Vlambak" bij een GTI met electrische pomp,maar
we praten hier over een 1.3 40 kw van '87 en die heeft een mechanische pomp!!!!!!

gr.E.Tempel

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

beste harry je heb helemaal gelijk wat betreft kevers alleen daar lag de tank boven de benzinepomp

Vlambak (0), 20 jaar geleden

Je hebt gelijk, mijn fout. ;)

ArjanL (0), 17 jaar geleden

Ik heb destijds de brandstofpomp vervangen en daarna geen problemen gehad.

Roland10244 (0), 17 jaar geleden

Heb nog een zo eennieuwe mechanische benzinepomp liggen (nog in verpakking)
Voor een redlijke prijs mag ze weg
Stuur me een mail indien interesse

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.