close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Koud perfect lopen, warm, motor schud en loopt af en toe op 3 ci

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Ik had al eerder een topic geplaatst maar kon hem niet weer vinden ?

Heb een golf staan die met koude motor prima start, loopt op 4 cilinders, maar zodra hij warm word begint de motor als een gek te schudden en lijkt over te gaan op 3 cilinders.
Zodra je gas geeft is het probleem weer weg.

uitlezen gaf een krukas sensor aan met een onaannemelijk signaal.
Kan dit een probleem zijn voor het beroerde lopen ?

Er zit al een nieuwe bak achter, maar weet niet wat er vervangen is qua vliegwiel e.d.

Geplaatst door

Gerald1300 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, komt de storing van krukas sensor ook terug na uit wissen en testrit ? Zo ja, dan mogelijk sensor defekt. Ook heb ik al meegemaakt dat er roest achter de sensor op het blok komt en de sensor te ver van de krukas af komt te staan. Of heeft deze motor de krukas sensor tegen de krukas keering bij het vliegwiel zitten ? In dit geval kan er ook slijpsel van bv een defekt vliegwiel op de magneet polen blijven zitten van de sensor/sensorring combi. Groet Jan227

Jan227 30
badge

14 jaar

de sensor zit tegen het vliegwiel aan dacht ik.
De auto heeft met accelereren niks geen problemen.
ook geen trillingen in de koppeling of wat dan ook...

Gerald1300 0
badge

14 jaar

Hallo. Maar die krukas sensor storing, komt die steeds terug, of was 't evt een oude opgelsagen storing ? Groet Jan227.

Jan227 30
badge

14 jaar

die komt telkens weer.

Gerald1300 0
badge

14 jaar

Hallo, dan zal hoogstwaarschijnlijk daar 't probleem zitten. Sensoren gaan nog wel eens stuk, maar zeker ook de krukas sensor ring die in de krukas keerring zit. En bedrading doormeten tussen sensor en motorregelapp op onderbreking / sluiting met massa/plus. Evt met scoop het signaal bekijken dat de bdp sensor afgeeft .Groet Jan227.

Jan227 30
badge

14 jaar

dan zou de hele motor beroerd moeten lopen toch ?
wat zijn de waardes voor de metingen ?

heb zo geen scoop bij de hand, werk heeft me in de steek gelaten ;)
zal vandaag de sensor er uit draaien en kijken hoe deze er uit ziet.

Gerald1300 0
badge

14 jaar

Hallo, dat het probleem bij warme motor zich pas voordoet, lijkt op het doorslaan van (warme) electronica, de sensor zelf dus, kun je het bevestigings boutje zien zitten, of zit deze onder een hoek weggewerkt ? Dit is een aanwijzing welk type sensor erin zit. Waardes van de sensor weet ik zo niet, maar je kunt de bedradingen doormeten volgens stroomloopschema op onderbreking en of ze ergens verbinding maken met massa/ accu plus. Mischien dat er iemand hier je aan een schema kan helpen ? Groet Jan227

Jan227 30
badge

14 jaar

Ja hij zit onder een hoek
dus tegen de achterkant van het vliegwiel aan.

Gerald1300 0
badge

14 jaar

Hallo, dan heb je er eentje met sensorring in de krukas keerring. Sensor bevstigingsboutje is vrij lastig bereikbaar. Meet in ieder geval eerst ff de bedrading door. Is het probleem trouwens ontstaan na wisselen van de versn bak ? Groet Jan227

Jan227 30
badge

14 jaar

dat weetik dus niet.
Is gebeurd voordat de auto in ons bezit kwam.
en hoe voer je die meting precies uit ?

signaal meten op de sensor met lopende motor ?

Gerald1300 0
badge

14 jaar

Hallo, idd mbv scoop het spannings signaal meten dat de sensor afgeeft. Bedrading meet je door met ohm stand van een multimeter. Bdradingen lopen tussen sensor en motorregelapp en deze meet je dus van begin tot eind door op weerstand/onderbreking (circa 0.3 ohm is normaal) en meten tov accu plus of ze daarmee verbinding maken en met accu massa. Groet Jan227.

Jan227 30
badge

14 jaar

Wanneer het vliegwiel genoeg kapot is kan deze een storing geven op de krukas sensor. Een krukassensor die kapot is heeft meestal tot gevolg dat de hele motor niet mee loopt. Aangezien het een 2003 golf betreft zit de sensor nog in het blok en niet achter het vliegwiel.

Jos.

jos-br 0
badge

14 jaar

Je hebt gelijk !

ik heb even een foto geschoten van de sensor...

[img]http://img255.imageshack.us/img255/3821/...[/img]

Gerald1300 0
badge

14 jaar

Wees blij dat hij daar zit, bij een golf 5 had je nu gehuild.

jeak 0

14 jaar

Het ligt niet aan de sensor.
Heb hem gedemonteerd en met de scoop uitgelezen.
Er zit wel iets een klein ruisje tussendoor.

Gerald1300 0
badge

14 jaar

Beste mensen,

Ik heb vaker gehoord over sensoren die het niet meer deden bij warme motor. Uitzetten en krimpen = beweging, ook in de sensor zelf -> los contactje.

Sensor vervangen lijkt me niet onlogisch.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.