Nu heb ik een probleem met mijn golf naja daarom ben ik hier natuurlijk..
golv iv v5 automaat
agz motor 2.3
de auto staat bij de garage goede kennis monteur, nu is mijn vraag miss hebben jullie nog tips..
De auto loopt op 4 poten en trilt heel erg tijdens rijden en af en toe tikt de auto aan de accu kant..
we hebben de auto al uitgelezen foutcodes gewist en daarna gereden en weer uitgelezen geen foutcodes meer...
wat kunnen we gaan testen, heb al 1 en ander gelezen over de golf v5 problemen
bobine
onstekingsversterker
luchtmassameter
distriebutie ketting en kunstof spanners.
bougiekabels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan de bobine zijn, heb je eens gekeken welke cilinder niet mee doet ?
Heb je nog de eventuele foutcodes die erin stonden ? Dat kan zo makkelijk zijn..
Zou er ook niet meer mee rijden tot dat de oorzaak gevonden en verholpen is, je molt zo de kat, en die kosten geld..
meestal geven deze pas foutcode's als ze helemaal niet meer lopen.....
op 4 cilinders lopen is idd de volorde die je opnoemt. Alleen mis ik voordat de distributie opgengesloopt wordt nog het meten van de compressie. ook problemen me zuigers komen voor.
ketting is eenvoudig te checken, klepdeksel er af, riemwiel tegenover merktekens, motor alleen in draairiching doordraaien; gleuf in kopse kant nokkenassen moet dan vlak staan met dekselafdichtvlak. Zo niet, ga maar sparen......
had je deze al gevonden??
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
hallo hebben jullie de ontstekings versterker al gecontroleerd? Ik heb met mijn v5 gehad dat deze dit probleem veroorzaakte kijk ook eens op dit forum bij mijn berichten daar staat wat ik toen heb gemeten. Groet emiel
Dank voor de tips mensen, hier kan ik wat mee :)
zal het morgen doorgeven de foutcodes weet ik zo niet meer, niet aan gedacht om op te schrijven, laat dan van me horen...
14 jaar
Hee emiel2674
Kan je wat duidelijker zijn over het meten van de onstekins versterker kan het niet vinden...
14 jaar
beste beukje,
midden tegen het schutbord zit een ontstekongs versterker met 2 6polige stekkers op de ingaande stekker (met der kabels die van de ecu komen ga je meten en dan meet je als het goed is 5 signialen en 1 volle plus, bij mij was dit niet het geval ik had toen 2 plussen en ik ben toen aan de hand van een schema van auto tools gaan meten en ondekt dat de versterker op een signiaal draad een plus zette en heb deze toen ook vervangen en het probleem was opgelost. meten heb ik met een led tester gedaan om het signiaal te kunnen zien dit werkt overigens alleen op de ingaande kant van de versterker.
ik hoop dat ik je zo verder heb kunnen helpen groet emiel beumer
Dankje Emiel
Heb nog een vraag dat tikken is niet altijd. lijkt mij dan niet dat het de ketting is of niet..? heb het nog niet met de monteur overgehad vroeg me hetzelf af...
14 jaar
dat durf ik niet te zeggen ik heb het tikken niet gehoord maar de ketting zit wel aan de vliegwiel kant dus het kan wel ik denk dat je dit met je monteur moet overleggen die heeft het gehoord. loopt ie nu wel weer goed?
groet emiel
Nou we zijn er achter :(
De distriebutie ketting en spanners moeten worden vervangen spanner niet goed en van tijd af! en enorm veel sludge in de motor achterstallig onderhoud :( nokkenassensor ook zo vies als maar kan...
Nja word nu gemaakt gaat wel behoorlijke duit kosten...
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar