393 bezoekers online

Volkswagen Golf 4: golf 4 v5

Brandstof: benzine, Motorcode: 2.3

als de motor koud is loopt hij goed . maar als hij warm is loopt hij onregelmatig en begint te tikken wie weet hier een antwoord op

freekie 105

Geplaatst door freekie 105 , lid sinds 10 jaar geleden

12 Reacties

0

jan T, 10 jaar geleden

ik zou beginnen met de bougiekabels heb daar al problemen mee gehad.

groetjes jan.

0

Husam, 10 jaar geleden

heb je wel de juiste olie met de juiste viscositeit erin zitten? Olie verdunt namelijk als het warm wordt. Dan heb je bij warme motor te dunne olie. Goed uitkijken voordat je grenssmering krijgt.

0

ricky, 10 jaar geleden

Eerst storing uit laten lezen en kijken wat daar uitkomt,dan verder kijken.

0

audia4, 10 jaar geleden

ik doe ook aan prijsschieten, distributieketting, een van de spanners of geleiderails aan het eind van zijn latijn...... (kom je bij dit type niet achter met uitlezen)

0

stefan84, 10 jaar geleden

Dat onregelmatig lopen kan vanalles zijn, eerst maar eens beginnen met uitlezen en de foutcode's incl nummer hier even plaatsen..

Waar komt die tik vanaf ? Boven / onder uit de motor of aan de distributiezijde ?

Misschien kun je er eens een opname van maken en die op youtube plaatsen..

0

P. Kelder, 10 jaar geleden

Wat Harry al noemde is een algemeen bekent gegeven.... vaak rond 150.000km begint het feest.

Gr. paul

0

audia4, 10 jaar geleden

Zou de eerste en ook de laatste niet zijn, en km's zeggen ook nog eens niet alles.....

de span en geleide elementen zijn van kunststof, en die kunstof heeft de neiging na een jaar of 10 in de olie te hebben gezeten simpel weg te verharden; worden ongeveer gelijk als ouderwetste bakkeliet.
Breken dan stukken af, gaat de boel van tijd af, krijg je klachten die de starter van dit topic heeft (het lijkt als of hij op 3,5 cilinder loopt) en voor een goed getraind oor ook een hoorbaar distributie geluid.

laatste die ik open gezien heb had 70.000 echte km's gedraaid, onderste geleider lag afgebroken eenzaam in het carter te liggen.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar na het uitlezen van de storingen (zitten er waarschijnlijk niet in) is de remedie om er achter te komen de timing van de distributie te checken. Wijkt hij af, heb je prijzen. Alleen aan goede kwaliteits onderdelen ben je al zo'n 500€ kwijt. Meestal komt daar nog een krukaskeerring en eventueel een koppelingset met massavliegwiel bij.

Reken voor een proffesional op een volle dag sleutelwerk.

en, zoals paul al aangaf, het is een uitzondering te noemen als ze meer dan 1,5 tot 2 ton lopen zonder revisie.

0

audia4, 10 jaar geleden

deze ook eens onder handen gehad, de ontbrekende onderdelen lagen vermalen onder in de carter.

0

freekie 105, 9 jaar geleden

[quote=stefan84]Dat onregelmatig lopen kan vanalles zijn, eerst maar eens beginnen met uitlezen en de foutcode's incl nummer hier even plaatsen..

Waar komt die tik vanaf ? Boven / onder uit de motor of aan de distributiezijde ?

Misschien kun je er eens een opname van maken en die op youtube plaatsen..[/quote]
het geluid komt van boven ik heb het gevoel dat het iets met de nokkenas te maken heeft
hij loopt verder goed alleen als hij warm is tikkert hij als hij stationair loopt
laat ik de motor 1500 toeren draaien dan is het goed

0

Beukje, 9 jaar geleden

zoiets heb ik ook....

0

stefan84, 9 jaar geleden

[quote=Beukje]zoiets heb ik ook....[/quote]
Heb of had je ook ?

En wat heb je eraan gedaan ?

0

Beukje, 9 jaar geleden

Heb het nog, we zijn er nog mee bezig monteur heeft het enorm druk....
Laat het wel weten...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.