Volkswagen Golf IV: olie lekage

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400-16v

hallo ik heb net een probleem bij een auto gehad,ik ging motor oie verversen en olie filter,wat blijkt nu dat de nieuwe olie filter flink lekt ook al draai ik hem flink aan hij blijft lekken,heb de oude filter weer erop gedraaid en de lekage was weg,terwijl het de zelfde filters zijn,alleen zit er op de oude een filter een 6 kantige moer waar ik de filter mee eraf kan draaien,toen ik vorige week onder de auto lag zag ik ook een flinke lekage langs die oude filter hem heb ik vaster gedraaid dan normaal,en toen was de lekage ook weg.Is hier iets van bekend dat je de olie filter met een sleutel moet aandraaien.Volgens mij is dat niet korect.

flow

Geplaatst door flow (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (10) PRO, 14 jaar geleden

nee je hoeft hem niet met een sleutel vast tedraaien.
weet je wel zeker dat de oude o ring niet is blijven zitten.

groetjes jan.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja de klassieke fout,oude afdichtring laten zitten.

V-R32 (0) PRO, 14 jaar geleden

De filter met de 6 kantige moer erop, dat is hoogstwaarschijnlijk een origineel filter. De filter zonder de 6 kantige moer is waarschijnlijk een imitatie olie filter. Daar ben ik persoonlijk nooit nat van. Misschien een slechte afdichtring.

flow (0), 14 jaar geleden

nee de oude afdicht ring zit gewoon in de filter,ik heb het pakking vlak op de motorblok bekeken kon niks raars aan zien en voelen,wat betreft de filter die zijn gewoon het zelfde (fram) alleen dan die moer die zit bij de nieuwe er niet op.voor de rest zijn ze gewooon het zelfde,wat ik wel heb gevoeld is dat er op de nieuwe filter een zachte afdicht ring zit,mischien blaast die de olie daarom naar buiten.

flow (0), 14 jaar geleden

opgelost!vandaag een zelfde filter gehaald met op de achterkant een moer,er is wel degelijk verschil maar dan inwendig.Het verschil zit hem in dat klepje bij de orginele zit dat klepje veel dieper dan wat ik eerst had gekocht,verder waren ze exact het zelfde,buiten die moer.

jan T (10) PRO, 14 jaar geleden

mooi maar dan was dat eerste filter toch niet de goed of een fabrieks fout.

groetjes jan.

flow (0), 14 jaar geleden

jan, ik weet het niet. Het enigste verschil was dan die moer, en dat klepje was bij de eerste filter vlak bij de schroefdraad gat terwijl bij de oude filter dat klepje op de bodem zat,dat was het enigste verschil.Maar in ieder geval is die nu lekker dicht,zaterdag ga ik dat blokje maar eens heel goed schoon maken het ziet er niet uit.

flow (0), 14 jaar geleden

nu een volgend probleem,gisteren de golf proberen te starten maar motor slaat niet aan, pas na 1 minuut draaid die op 3 cilinders en een tijdje later begint de 4e mee te lopen,en ik hoor dat de klep plunjers ook hun beste tijd hebben gehad,is dit tijdelijk op te lossen door er dikkeren olie in te doen, nu zit er olie in die is voorgeschreven.Waneer ik de distributie riemen ga wisselen wil ik ook die hydraulische klep plunjers vervangen.

jan T (10) PRO, 14 jaar geleden

nee andere olie zal niet helpen misschien wel een speciaale reiniger door de olie.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.