close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: VW Golf 4 temperatuur en dagteller probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Goedemorgen,

Ik heb een 2-tal problemen met mijn Golf 4.
- De temperatuur word niet hoger dan +/- 45 graden. De auto start gewoon normaal (ook in deze koude winter). Sta ik bijvoorbeeld in de file, stijgt de temperatuur wel tot net onder de 90 graden.

tweede probleem:
- Wanneer ik de sleutel uit het contact haal, staat de dagteller weer op 0.0 km. (echter staat er wel "service", maar waar moet ik het zoeken?)

mijn vermoeden is dat probleem 1, de temperatuur sensor is, maar ik weet het niet zeker..

Graag enig hulp dus :) (heb wel rond lopen zoeken hier, maar kon het probleem/oorzaak niet vinden)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Geplaatst door

mreuver (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou ik denk eerder de thermostaat omdat hij gelijk op loopt als je stilstaat.
de meter geeft dus goed aan.
wat de dag teller betrefd ik zou eerst alle zekeringen eens controleren.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

de kachel word zeker binnen 20 minuten warm. (warmste stand ook echt warm )
Tijdens de winter gewoon de auto laten lopen en de ramen waren zo ontdooid gelukkig.
Nu heb ik een site gevonden waar ik een thermostaat kan bestellen, heb ik de keuze uit 82 graden of 87 graden. Maakt dit veel uit?

Nu ik toch bezig ben, de distributieruim is vervangen bij 95000km, Ik zit nu op 162000km, is het verstandig deze ook te (laten) vervangen?

dank!

mreuver 0

14 jaar

De distributieriem is kwa km stand nog niet nodig,maar als hij ouder is dan 5 jaar is het wel te adviseren om hem te laten vervangen.
Neem dan ook de waterpomp mee.
Voor die andere punten zou ik hem eerst laten uitlezen.
Als de temperatuur op de meter soepel omhoog loopt tijdens stationair dan kan het idd de thermostaat zijn,maar als je de meter af en toe ziet verspringen dan de sensor stuk of de meter in de tellerklok.

ricky 10
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.