de kans heel groot dat de o-ringen van de verstuivers niet goed meer afdichten.
dan loopt de brandstof weg naar een nachtje staan en dan heb je wat jij beschrijft.
haal de verstuivers eruit en bekijk de verstuiver gaten als daar scherpe ribbels in zitten is dat de oorzaak dat de o-ringen gaan lekken.
dan moet de cilinderkop vervangen worden of gereviseerd.
of je schuurt de scherpe randen van de verstuiver gaten weg en monteert nieuwe o-ringen soms help dat maar het blijft natuurlijk zo dat er materiaal weg is en dat komt de afdichting niet ten goede.
groetjes jan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de motor koud is start deze soms(lees 3 keer in de week) slecht, hij draait rond slaat aan maar gelijk weer uit.
daarna moet je zeker 8 tot 10 seconden doorstarten voordat hij weer een beetje tot leven komt.
wat kan dit zijn?
hij heeft al een beurt gehad inkl nieuw brandstof filter maar dit heeft niet geholpen.
Zou ik toch haast denken dat de brandstof af en toe terugloopt en er lucht in het systeem komt.
Als hij aan slaat gaat dit dan een beetje pruttelend voordat hij weer goed loopt ?
Klopt helemaal. Hij sputtert eerst als hij loopt en na een aantal seconden is het dan weer normaal.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
8 jaar
Hallo jan.
Wat bedoel je met de verstuivergaten? In de cilinderkop of van de verstuivers ergens?
Heb je wat meer informatie of foto's?
Mvg
Klaasjan
8 jaar
nou met de verstuiver gaten bedoel ik die plaats waar de verstuiver in zit.
als je de verstuiver er uit hebt dan voel je de ribbels zo zitten dat kan je niet over het hoofd zien.
dus ik hoop dat je het begrijpt anders hoor ik het wel.
ik was een paar dagen weg zo doende heeft het beantwoorden wat langer geduurd.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar