close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Koude start, klinkt als een diesel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i 16V AHW

Hey,

Als ik mijn auto start in de ochtend dan klinkt hij net als een diesel. Hij loopt 1100 toeren en loopt langzaam terug naar 700. Eenmaal onder de 800 gekomen dan loopt hij weer rustig en maakt een nogmaal geluid. Er is ongeveer 8000 km een gereviseerde motorblok ingekomen. Gasklephuis is 3000km geleden schoon gemaakt en opnieuw ingeleerd door de dealer.

Nu had ik wel dat de linkeronder bougie kabel vanaf de bobine een overslagje maakte naar de vacum leiding die er vlak bij loopt. Deze vacum leiding heb ik om gelegd dat het niet meer gebeurt en meteen vervangen. Ik heb geen vacum lek.

Geplaatst door

DarkEagle (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien eens investeren in een nieuw setje bougiekabels?

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Misschien eens investeren in een nieuw setje bougiekabels?[/quote]
Die heb ik dus gelijk met het nieuwe blok vervangen. Er zijn ook nieuwe injectoren ingekomen. Heb laatst wel de temp sensor vervangen. Hij reedt voor ik de temp sensor verving ongeveer 1op10 (heel veel voor een 1.4i) en nu ongeveer 1op12 (wat ik nog veel vind). Bij het uitlezen vond de dealer niet bijzonders. Geen fout codes.

Wel als ik weg rijdt dan hoor ik iets schapen of trillen. Mogelijk een lek in de uitlaat voor de katalysator?. Dat ze het niet goed gemonteerd hebben?

DarkEagle 0

14 jaar

Waren dat originele kabels of immitatie ? Egaal eigenlijk, je komt ze toch aan het vervangen, tenminste, die wat doorslaat ook al is dat laatst ook al eens gebeurt, overslaan mag al helemaal niet, het omleggen van de vacuumleiding lijkt me niet echt een oplossing, daarbij, als het nat word of vochtig weer is heb je de kans dat hij weer over slaat en dus op 3 cilinders loopt..

Waar loopt hij 1 op 10 en hoe is dat gemeten ??? Als dit in de stad is vind ik het wel normaal hoor, maar rij je 90% snelweg km's dan zou hij iets zuiniger kunnen lopen..

Het verbruik heeft heel veel oorzaken, pagina's genoeg te vinden op internet..

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.