close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Carterschroefdraad voor plug repareren

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20V

Het gaat om een Golf 4 20V Highline uit 1998 aluminium carter.
Ik heb vorig jaar mijn olie ververst van mijn golf. Toen heb ik de plug te strak aangedraaid waardoor de aluminium schroefdraad van de carter een beetje dol is geworden (balen balen). Ik heb er een half jaar mee gereden zonder lekkage gelukkig. Maar nu begint hij toch wel een beetje te druppelen ook met koude motor. (oliepijl zakt nauwelijks) Nu heb ik op internet een mooi setje gezien waarmee je de schroefdraad kan vernieuwen en een nieuwe grotere plug kan indraaien. Zie hier: http://www.autogereedschap.com/a-1163281...
Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee gehad en helpt het echt? En wat voor draad zit erop? Ik dacht M14.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

golf888 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja dat werkt echt ik weet niet precies het draad maar bij dat setje zal best een paar pluggen zitten.
wij gebruiken dat ook naar volle tevredenheid.
het alternatief is een nieuw carter.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Origineel is de draad M14. Deze reparatieset is M15. Werkt inderdaad goed. Wel oppassen dat je de tap er recht indraait. Overigens: een nieuw carter kost slechts 49,- euro ex. btw. Zijn de kosten ook niet.........

moderator 0
badge

14 jaar

Dus ik kan de tap zo erin draaien zonder voorboren of demontage van de carterpan?
En komen er geen spanen in het blok van het tappen?

Gr. Bart

golf888 0

14 jaar

ja er hoeft niet geboord teworden gewoon de tap er recht in draaien en natuurlijk schoon blazen en voor elkaar.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

oude olie moet toch afgelaten worden , vang ze op en giet ze na herstelling schroefdraad gewoon terug door , als er spanen moesten in het carter zitten zullen ze uitspoelen , dan terug nieuwe olie en alles terug ok

Hooghe jozef 0

14 jaar

Ik heb nog een carter liggen, is van mijn S3 ook 1.8-20V wel met turbo, daar zit een extra gat in waar de olie van de turbo retour gaat naar carter.

Je overigens altijd de carterplug vernieuwen, weet niet of je de oude erin hebt gedraaid.

Audidriver73 75
badge

14 jaar

Ik gebruik tegenwoordig een helicoil, dit werkt beter dan de set van Midlock en je kunt de (nieuwe) originele carterplug weer gebruiken.

Jos.

jos_br 0
badge

14 jaar

Het is al gelukt. Is inderdaad een makkelijk klusje.
Heb 2 liter oude olie door de moter gespoeld om de overige bramen weg te fluchen.
En de nieuwe M15plug met alu ring past perfect.
Geen lekkage meer!

Probleem is opgelost

golf888 0

14 jaar

nou mooi bart dat het goed gelukt is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.