close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: 3e cilinder geen brandstof na vervangen kop

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: AJM

Ik heb een probleem. Vandeweek week hebben we de kop vervangen van m'n Golf IV AJM, na het afknappen van de spanrolbout. Nu wil de auto niet op de 3e cilinder lopen.

Vervangen:
Komplete kop incl nokkenas
nieuwe verstuivers
kabelboom in de kop
Distributie kompleet

Gechecked en OK:
Compressie (20 bar)
signaal naar de injectoren
verstuivers correct afgesteld
distributieriem op tijd

verstuiver 1,2 en 4 spuiten brandstof in, verstuiver 3 niet. Ook na wisselen van verschillende verstuivers op positie 3 nog steeds geen brandstof. Met een oude verstuiver teruggeplaats even een halve minuut alle 4 weer aan de praat, maar daarna weer niets meer op positie 3.

In VAGCOM is te zien dat verstuiver 3 volledig aangestuurd wordt (waarde 2.99) en foutcode "misfire cylinder 3"

iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe op te lossen?

m.v.g. René

Geplaatst door

sir_wicked_iii (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bekabeling van verstuivers naar regelapparaat controleren en anders regelapparaat stuk.

ricky 10
badge

14 jaar

Bij montage kunnen problemen ontstaan waardoor pompdruk te ver daalt en zodoende er misfire is.Par exemple;een speciale beugel voor het uitlijnen verstuiver,een bus voor de o-ring op zijn plaats te houden zodat hij niet oprolt,het op zijn plaats tikken van de verstuiver voordat hij aangetrokken wordt,de rest weet ik al niet meer.Persoonlijk begin ik er niet aan ,misschien leer ik het op de avondschool.Let wel even dat er geen koolresten in de zitting zijn.De injecor zit dan scheef zodat er een lek is naar de retour.De pompdruk mag niet dalen onder de 4 bar dacht ik.Anders ontstaat er misfire.Wie zoekt die vindt.

De student 0

14 jaar

Als ze wel goed gemonteerd ( afgesteld ) zitten en aangestuurd worden zou ik ook haast denken aan een kabelbreuk / onderbreking zeker als de verstuiver zelf ook in orde is..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.