close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: koelvloeistof verlies golf IV 2000

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 115PK GTI 6bak

Hallo,
Ik verlies koelvloeistof. Naar mate ik met hogere snelheden rij, verlies ik meer vloeistof. Wanneer ik door Duitsland ongeveer 150 km 150+ rij, verlies ik behoorlijke hoeveelheden (ongeveer halve liter). Was(ben) bang voor lekke koppakking, maar er staat geen schuim in de dop van de motorolie.
Motor temperatuur blijft verder stabiel op 90graden, dit is zo sinds ik de auto heb.
Kan iemand me vertellen wat het probleem is en wat ik kan doen?

Geplaatst door

LennieB (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zijn zoveel plaatsen waar de koelvloeistof naar buiten kan. Zet het koelsysteem op druk 1 bar . Koppakkingen zijn tegenwoordig bijna geheel uit metalen platen samengesteld ,dus is lekken bijna niet meer mogelijk.Haal eerst die plaat onder de motor uit . Eerst buiten de motor kijken en ook snuffelen bij diesels is mogelijk. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Eerst maar eens uitzoeken WAAR je de koelvloeistof verliest.
Zijn er ergens leksporen te vinden?

Koelsysteem laten afpersen om te zien waar het lekt. Kunnen ze gelijk met een co-snuffelaar testen of je koppakking niet lek is.

oldford 0
badge

14 jaar

Maar is de koppakking in ieder geval dan niet lek? Er komen geen grote rookwolken uit de uitlaatpijp en koeltemp blijft 90graden.

LennieB 0

14 jaar

Lennie,

Een koppakking heeft veel oorzaken en heeft niet alleen betrekking op een strakke 90 graden en geen rook uit de uitlaat..

stefan84 0

14 jaar

Wat is je motorcode, toevallig AJM ?

Audidriver73 75
badge

14 jaar

Klopt, motorcode ajm. hoezo?

LennieB 0

14 jaar

Hier gaan de koppakkingen blijkbaar vaker kapot dan gemiddeld.
Ook de 110pk asv met verdelerpomp, hier heb ik er toevallig 3weken geleden een van vervangen.
Je hoeft ook niet altijd schuim te zien in de oliedop of witte damp uit de uitlaat.

Audidriver73 75
badge

14 jaar

hoeveel km kan ik nog doorrijden hiermee? ik moet vd week iig nog 600km rijden...
verder ben ik er mee teruggekomen vanuit italie!

LennieB 0

14 jaar

Is moeilijk te zeggen, vaak kan dit heel lang goed gaan, mits je maar koelvloeistof bijvuld.
Dit golf4 waar ik ze onlangs van vervangen heb, heeft er nog 1jaar en bijna 20.000km mee gereden, maar op een gegeven moment begon ie behoorlijk druk in het koelsysteem op te bouwen en duwde ie het uit het expansievat.

Audidriver73 75
badge

14 jaar

stel, het is de koppakking.
wat gaat de reparatie me dan ongeveer kosten?

LennieB 0

14 jaar

Ligt eraan waar en bij wie je het laat maken..

Bel eens een aantal garage's op en je hebt een indicatie..

stefan84 0

14 jaar

Ik heb laatst nog een radiator vervangen bij een golf IV,deze was aan de hoeken onderaan lek,misschien is dat hier ook het geval. (?)

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Tsi...][img]http://s2.postimage.org/i9LE0.jpg[/img][/url]

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=PqM...][img]http://s3.postimage.org/MM9XJ.jpg[/img][/url]

[url=http://www.golfoo.net/forum/viewtopic.ph...]bron[/url]

JdeP 35

14 jaar

zou kunnen idd! hooe kom ik bij de radiator?

LennieB 0

14 jaar

Ik denk dat het op deze manier niet veel gaat worden..

stefan84 0

14 jaar

[quote=LennieB]zou kunnen idd! hooe kom ik bij de radiator?[/quote]
Even met een zaklamp onder de auto en de achterkant van de radiator bekijken,als hij lek is zal je de sporen wel zien die het antivries achterlaat.

JdeP 35

14 jaar

Ga toch maar van een lekke koppakking uit aangezien het hier om een AJM gaat, bekend probleem bij de AJM samen met de ATJ en ASV dat de koppakkingen sneuvelen. Typ ajm maar eens in de zoekfunctie van deze site, en je zult er al veel vinden met dit euvel

JWJ23 0

14 jaar

Ik heb vandaag weer een stuk gereden, toen na het rijden de kap open gedaan om te kijken waar ik vloeistof kan ontdekken. Daarbij de volgende foto's:

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Tsl...][img]http://s2.postimage.org/ldnz0.jpg[/img][/url]

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Tsl...][img]http://s2.postimage.org/ldv2r.jpg[/img][/url]

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Tsl...][img]http://s2.postimage.org/ldxxA.jpg[/img][/url]

http://www.postimage.org/image.php?v=Tsl...
http://www.postimage.org/image.php?v=Tsl...
http://www.postimage.org/image.php?v=Tsl...

Zoals te zien staat er op een slang vocht, dus ik denk dat hier het probleem zit.

LennieB 0

14 jaar

Volgens mij duwt hij de koelvloeistof uit het expansievat omdat de druk te hoog wordt.
Voel eens voorzichtig bij warme motor aan de bovenste radiator slang, deze mag niet te hard zijn, moet in te drukken zijn zonder teveel kracht.

Audidriver73 75
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.