Geachte mede techneuten
Sins paar dagen heb ik problemen mijn VW Caddy 1.9 SDI uit 1999, de auto heeft zeer erg moeite met aanslaan, nu hebben ze mij volgende zaken Geadviseerd
Vervangen nieuwe Gloeiboegies en nieuwe Relais ( tevens weet iemand welke Gloeirelais (NR) het is ?
hebben jullie nog tip's of zelfde problemen Gehad, Dan hoor ik dat heel graag
Alvast bedankt voor moeite
Mvg Yunus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is een pompverstuiver neem ik aan,Bij deze motor komt het vaak voor dat de verstuivers ingeslagen zijn in de cilinderkop, Loopt de motor eenmaal dan de hele dag geen last meer.
Oplossing, verstuivers demonteren en van nieuwe pakkingringen voorzien,tevens de gaten met zeerfijn schuurpapier van bramen ontdoen.
Meestal helpt dit wel afdoende,zijn de bramen te diep dan is helaas een nieuwe cilinderkop noodzakelijk
beste Jaker
Bedankt voor je snelle antwoordt,
klopt inderdaad,zodra die eenmaal aan het lopen is is er niks aan er hand, maar mocht ik heb 1 of 2 dagen niet gebruiken,en wil weer starten is het gewoon een en Grote Drama
hoe kan ik zien of die een pompverstuiver is ?
6 jaar
Als je na lange stilstand van 1 of meer dagen start is het vaak zo dat de motor eerst eventjes lijkt te willen pakken en dan niets meer,Is dat het geval dan is 99% zeker pompvwerstuiver probleem.
Van buiten is er niets aan te zien,ze moeten er echt uit,meestal zijn ze allemaal wel ingeslagen
Dat ziet er dan zo uit in de kop ,zie afb.
Caddy van bj 99 47KW een pompverstuiver ?
Bovenstaande verhaal geldt niet voor deze kwestie.
Meten of ie daadwerkelijk gloeit (niet voor goed aannemen maar meten)
Onderstaande heeft niet heel veel invloed maar.......
Bij dit type Caddy zit in de deurstijl een zwarte schakelaar.
Indien het portier wordt geopend start de gloeitijd.
Grt. Paul
staat de pomp ook goed op tijd als die telaat staat gaat hij ook moeilijk aanslaan dit is alleen met een testkast tecontroleren want dat moet je in de bassisstand uitlezen.
groetjes jan.
Beste Jaker
Mijn caddy is geen pompverstuiver! Normaal ouderwets
Vandaag Nieuwe Relais Gemonteerd en 4 Nieuwe Gloeiboegies, alles heb ik ook doorgemeten en de deur schakelaar Werkt ook,
Nu heb ik vermoeden, dat die als of niet genoeg Brandstof krijgt,
Ik gaa nog even nieuwe Brandstof filter vervangen, want hij ziet er erg vrot uit van buiten kant ik denk dat die lange tijd niet is vervangen!
Morgen gaa ik weer even verder
mocht er meer tips zijn altijd van harte welkom
super bedankt voor jullie hulp en ondersteuning
6 jaar
Beste Jan
ik zal de caddy morgen even uitlezen, hoe kan ik beste zien of die pomp op de juiste stand staat? heb je enige tip voor me ?
MIJN DANK IS GROOT :D
6 jaar
Jan T gaf al een hint. Pomptiming is met de testkast o.a VCDS te controleren.
Denk niet dat de pomptiming zo ineens verloopt.
Wat weleens voorkomt is dat de vervroeging in de pomp vast gaat zitten.
Grt. Paul
beste
zoals op de afbeelding te zien,vraag ik mij ook af wat relais 104 is ? want namelijk naar advies van garage heb ik die relais vervangen en andere maat van mij zij,dat die relais niet is!!!!!!! maar relais 109 dat heb ik niet een inzitten :(
6 jaar
naa veel onderdelen te vervangan O.A Nieuwe Gloei bougies Nieuwe Relais Brandstofpomp Timing enz enz bleek dat mijn Brandstoffilter Volledig verstopt was , Nieuwe brandstoffilter er in en ik rij al 700 km Probleemloos :)
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar