Volkswagen CADDY SDI 47 KW: geen vermogen na 2500 toeren.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AYQ, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 47

ik heb de caddy warm laten draaien, daarna rookte hij heel erg en kwam niet verder als 2500/3000 toeren.
De caddy start direct en loopt stationair goed.
het brandstof filter heb ik vervangen, ecu uitlaten lezen, deze gaf een storing op de egr klep deze heb ik afgedopt, het probleem blijft het zelfde.
wat kan dit voor probleem zijn???

Braad

Geplaatst door Braad (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

tedkroon (0), 6 jaar geleden

Denk eens aan een slechte verstuiver!

Braad (0), 6 jaar geleden

morgen laat ik de caddy nog een keer uitlezen en kijken wat de ecu aan storingen aangeeft nu ik de egr klep heb afgedopt, daar na zal ik de verstuivers demonteren om te kijken hoe die zijn.

Braad (0), 5 jaar geleden

de storing is nog niet opgelost, ik heb alle stekkers los gehad ingespoten, relais 109 vervangen.
ik laat de ecu vandaag weer uitlezen en de storingen wissen.
word vervolgd.

ford3600 (0), 5 jaar geleden

hoe heb je de egr afgedopt ? met een plaatje er tussen of alleen het vacuum gedeelte

Braad (0), 5 jaar geleden

ik heb de egr afgedopt door een plaatje er tussen te zetten, het vacuum gedeelte heb gelaten zo het was.

Braad (0), 5 jaar geleden

vanmiddag de ecu weer laten uitlezen, de storingen met de gasklep zijn verwijderd, en de caddy loopt redelijk tot goed, morgen de Ardennen in en even los trappen tot zo ver mogelijk is
nu de storingen van de egr klep dat is nog een punt.
wel heb ik de conclusie getrokken, dat het relais 109 een onding is en die je finaal op een verkeerd spoor zet omtrent de storingen die uitgelezen worden.
word vervolgd.

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Veel dingen worden onterecht gezien als een onding.
Als je weet hoe iets werkt en waar het onderdeel voor dient kun je ook een diagnose stellen.

Maar in dit geval : Controleer of je KAT niet deels verstopt zit. Dat kan het e.a verklaren.

Grt. Paul

Braad (0), 5 jaar geleden

Wat betreft de KAT lijkt mij een beetje raar als die half dicht zit, hij is een jaar geleden vervangen ik ga er morgen naar kijken, ik heb wat huis werk gedaan, over de aansturing van de EGR klep, kan het probleem ook bij de koelvloeistofsensor zitten deze blijkt ook signaal naar de EGR af te geven....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.