auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen golf 2 gti 16v(pl): koudstart

Bouwjaar: 1988

heb een probleem met mijn golf,als ik smorgens start slaat de motor 1x aan en dan gelijk weer uit vervolgens moet ik door starten en slaat hij na een paar pogingen aan op niet alle 4 de cilinders(onregelmatig lopen) ik moet hem dan ongeveer een minuut laten draaien laten draaien en dan kan ik pas gas geven.
als de motor warm is start deze wel meteen goed.
heb iemand nog ideen?
mvg peter

Geplaatst door

peter8843 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb het vermoeden dat de koudestartverstuiver niet werkt,dat kun je zo controleren door deze te demonteren,motor moet dan wel koud zijn.Zodra je deze gedemonteerd heb maak dan een massaverbinding met deze koudestartverstuiver aan het motorblok of elders.

Tevens trek je de bobine kabel los en leg die goed weg of aan de massa om vonkvorming te voorkomen bij deze test waar benzine vrij uit de verstuiver spuit,daarna kun je de startmotor een aantal omwentelingen laten maken let dan tevens op in die periode moet de verstuiver van 0 tot + 6 sec brandstof spuiten.
Zo niet dan is meestal de koelwatersensor defect,laat het eens horen of je succes heb gehad.

Succes, JM

Is gegarandeerd de starverstuiver zoals jan zegt. Testen is eenvoudiger, de startmotor hoeft namelijk niet te draaien want de startverstuiver wordt bekrachtigd als het contact in de startstand gedraaid wordt. Het brandstofsysteem heeft n.l. genoeg restdruk van de accumulator om de koudestartverstuiver te testen zonder dat de brandstofpomp draait. Kabel van het startmotorrelais op de startmotor zelf lostrekken is voldoende, daarna sleutel in de startstand en kijken of ie inspuit, en of er spanning op de contacten van de verstuiver komen te staan. Is er spanning, dan is de verstuiver zelf stuk (komt helaas ook voor) is er geen spanning dan is de sensor in het koelwatermondje voor op de kop boven de onsteking stuk. Dit is een koperkleurig geval met twee aansluitingen, je kunt er een ringsleutel 17 op zetten en hij is ingeschroeft.

Met mijn testmethode loop je de minste kans op ontsteking van het mengsel dat de verstuiver spuit tijdens het testen, de ontsteking werkt n.l. niet als de motor niet ronddraait.

De werking is overigens maximaal 10 seconden aaneengesloten, de watertemperatuur moet onder de 20 graden celcius zijn.

audia4 0
badge

20 jaar

bedankt jan en harry,was inderdaad stuk,is nu vervangen en start weer goed,maar zit nog met een probleempje hij zuipt als een ketter,heb de sensoren en computer al uitgewisseld maar die zijn goed.co is goed,heb de motor recent ingebouwd en voorzie van een spagettie spruitstuk.mvg peter

peter8843 0

20 jaar

Hoeveel brandstof gebruik geeft de boordcomp aan, normaal is 8.5 L /100 km bij dit type motor.Het kan ook zo zijn dat er een foutmelding van te veel wordt aangegeven,ga dus niet altijd uit van meetgegevens van die boordcomputer maar hou de km stand bij.

Bij normale omstandigheden moet je zeker 350/400 met een volle tank kunnen doen of is de motor soms opgevoerd e.c.t

Mvg,JM

jan bedankt, rijdt ongeveer 400km op en tank.mvg peter

peter8843 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.