auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II GTI PL: Ruitenwisser achterklep komt niet in ruststand

Bouwjaar: 1988

De ruitenwisser op de achterklep komt niet niet terug in de ruststand, maar blijft halvewege staan en wist bij de interval periode deels een 1/4 van de ruit.Het reais van de interval heb ik al vervangen maar zonder succes.

Tevens heb ik de ruitenwissermotor ook al vervangen ook dit alles zonder resultaat.Wie kent dit probleem en weet hiervan de oplossing,dan hoor ik dat graag.

Mvg JM

Geplaatst door

jan meulenbeek (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eens naar de bedrading bij scharnier achterklep, hier vind je vaak een draadbreuk!(massakabel)
Mvrg.

vanbeekauto 0
badge

20 jaar

Ga ik na kijken en ik hoop dat je gelijk heb ik heb die storing al meer dan twee jaar en is tot op heden niet te vinden,je hoort nog van mijn ''alvast bedankt''
Mvg

Het kan ook aan de sleepcontacten in de ruitenwissermotor liggen waardoor hij zijn 0 stand niet meer herkent.

tw man 0
badge

20 jaar

Christian:Er is een nieuwe ruitenwissermotor ingekomen en het probleem blijft toch ,dus dat kan het niet zijn, ik heb dat eerst ook gedacht zodoende deze nieuwe motor.
Mvg

Als de motor goed is, dan heb je geen permanente voeding (geschakeld via contactslot) op je motor. Waarschijnlijk heb je drie draden naar de motor: een voedingsdraad om de motor te starten, een massa draad en een draad om de voeding over te nemen zodra de motor uit de rusttoestand is. De laatste draad zorgt voor je probleem.

dutch123 235

20 jaar

Dutch: jouw omschreven vehaal klop precies,ik heb de boel door gemeten en indien de ruststandperiode aangegeven word op het sleepcontact dan is er geen voeding op dat moment.Zet ik voeding op laats genoemde draad dan valt de wisser weer in de ruststand.

Nu alleen nog even zoeken waar het probleem precies zit is het een kabelbreuk of een loszittende aansluiting,ik ga alsnog zoeken en ben dankzij alle reacties alweer een stuk verder gekomen.

Mvg,en bedankt alvast je hoort nog van mijn!!

Duch bedankt voor jouw tip:het was een loscontact van genoemde massa kabel,alles werkt weer normaal ''klasse''

Groeten ,JM

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.