260 bezoekers online

Volkswagen Golf IV: kracht verdwijnt als de airco werkt/trilling motor bij stationai

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 74 KW

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.

Bij mijn golf 4 TDI zijn de volgende onderdelen vervangen:
- Turbo
- N75 klep
- Luchtmassameter
- vliegwiel
- koppelingset
- kabelboom pompverstuivers

De volgende klachten heb ik:
Als ik de airco aanzet en ik rijd tussen de 100 en 120 valt de auto in de noodloop. Voordat de turbo vervangen werd deed zich dezelfde klachten voor. Vervolgens is de n75 klep vervangen en was het probleem opgelost totdat ik de airco aanzette.
Verder schokt de motor zo nu en dan. Waar kan dit aan liggen?
Als ik een beetje gas geef bij het stationair draaien dan merk je de trilling rond de 1000 toeren heel goed. Waar kan dit mee te maken hebben?

Groetjes,

Acer

Acer81

Geplaatst door Acer81 , lid sinds 9 jaar geleden

5 Reacties

jan T PRO, 9 jaar geleden

dat hij zo nu en dan schokt zou door een verstuiver kunnen komen maar daar moet je dan met testkast rijden achter zien tekomen welke het is.
als hij bij 1000 toeren trilt kun je ook op de testkast kijken wat de verstuivers doen want het zou ook nog met je twee massa vliegwiel temaken kunnen hebben.

groetjes jan.

audia4 PRO, 9 jaar geleden

kijk ook gelijk even hoe de trillingdemper in de krukaspoeli er uitziet... omdat het probleem airco gerelateerd lijkt...

er zijn types met een rubber binnenkern, een soort demper, dat kan totaal vergaan met leuke gevolgen. (uiteindelijk loopt de distributieriem er af en is het einde motor)

ricky PRO, 9 jaar geleden

Je zegt dat hij in noodloop ging dus je had een storing in het systeem staan toendertijd, welke storing was dat?
En heb je er nu ook een storing in staan op dit moment? Zoja welke?

Acer81, 8 jaar geleden

Hallo allemaal,

Bedankt voor uw reactie.

In de afgelopen periode heb ik mijn verstuivers laten testen. Die zagen er allemaal prima uit, ook de prestatie. Ik heb vervolgens alle kleppen vervangen (N75, 3 stuks, inclusief de slang). Nu leek het zo dat de trilling weg was maar ik kreeg weer een ander probleem. Bij het remmen (rempedaal twee keer indrukken) voelde ik alsof de auto niet remde. Dus ik vroeg mij af waar dat probleem dan aan ligt. Ik heb geen melding van lekkage in het remsysteem. Verder snap ik er eerlijk gezegd niks meer van.

Mijn melding was eerder laaddruk overschreden of iets dergelijks. Nu twijfel ik aan een aantal dingen: vacuumpomp werkt niet goed. Verder weet ik niet waar de trillingsdemper van de krukaspoeli zit. Kan iemand mij hiermee helpen. De trilling is namelijk nog steeds niet over en ik snap er echt niks meer van.

Wat zou de oorzaak van de trilling kunnen zijn na vervanging van de genoemde onderdelen?

SVP Help

Groet Acer

jan T PRO, 8 jaar geleden

wat dat remmen betrefd controleer de vacuumleiding naar de rembekrachtiger deze scheuren nog wel eens en dan heb je weing vacuum.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.