Het gaat over een golf 3 Cabrio uit 1999 (8 klepper)
Het is heel raar de ene dag loopt hij goed zonder problemen en dan de volgende dag kan hij gewoon in een keer uitvallen. het is me nu een paar keer zelf overkomen en het gebeurt meestal als ik ga schakelen en het toerental varieert. en de motor moet wel een beetje warm zijn ik heb zelf ( de gasklep schoongemaakt de brandstofpomp gecontroleerd en het brandstoffilter vervangen en groot onderhoud verder ) het probleem deed zich al voor het onderhoud voor . ik heb de auto al laten uitlezen en daar kwam niks uit (met een Bosch kast )
Dus nu mijn vraag of Julie tips hebben om het probleem op te lossen
Gr Marnix
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik mag gokken dan gok ik op de bobine op het schutbord.
Maar ff voor de duidelijkheid: Je zegt Golf 3 uit 99 is dat een variant uit 99 of is het de Golf 4? (die kwam al in 98) want dan gaat dat bobine verhaal niet op.
ja het is een golf 3 cabrio met een voorkant van een golf 4 hij heeft wel een rotatie bobine en een bobine tegen het schutbord maar ik heb bij meerderen mensen al vraag ernaar gedaan en die zeggen de onstekings moduul ? gr marnix
Ohh wacht ik heb niet goed gezien dat het een cabrio is dan klopt het inderdaad kwa bouwjaar.
Ontstekingsmodule zou kunnen, die komt wel eens voor maar de bobine komt vaker voor gezien vanuit mijn ervaring. Maar dat blijft lastig te beoordelen vanachter de pc.
ja maar als het de bobine zou zijn dan kan hij toch niet in een keer uitvallen en als het de ontstekings moduul is zijn zou die ze toch alle vier platleggen
Als hij uitvalt en na een tijdje weer aanslaat ga ik voor de krukassensor achter het oliefilterhuis want die krijg je ook niet als storing in het geheugen.
kan ook gewoon een beroerd contactslot zijn (electrische blokje), rommel er maar eens aan als je (wel veilig en rustig !!!) rijdt.
[quote=marnix52]ja maar als het de bobine zou zijn dan kan hij toch niet in een keer uitvallen en als het de ontstekings moduul is zijn zou die ze toch alle vier platleggen[/quote]
De bobine zorgt voor de stroom naar de stroomverdeler op het blok dus als de bobine uitvalt dan valt ook de stroom weg naar de verdeler dus ook naar de cilinders en je zegt dat hij in een keer kan uitvallen...
De stroomverdeler op het blok zou inderdaad ook kunnen en ook de bdp sensor, deze 3 kunnen allemaal dezelfde klacht geven, maar zoals ik al zei uit ervaring heb ik vaker een bobine vervangen dan de stroomverdeler of de bdp sensor bij dit type blok.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar