Volkswagen Passat: Krakend geluid bij voorwielen Passat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn passat station.

Als ik langzaam rijdt, kraakt het erg bij de voorwielen vooral bij inparkeren bij het sturen.

Ook als ik instap kraakt het heel vervelend.

Weet iemand iets, misschien de stuurstang-rubbers?

En is dat door een handige jongen zelf te maken. (geen automonteur)

Vast bedankt voor de reacties.

he_lode

Geplaatst door he_lode (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

Onderste draagarmen ophanging voor controleren op speling.Auto opkrikken tot wiel +- 2cm v/d grond is,dan met hefboom het wiel op en neer bewegen.(speling op kogel best te zien aan binnenkant wiel,event.met lamp)Suc6 Peter

vwboratdii (0), 15 jaar geleden

Ik denk dat de complete draagarmen voorkant vervangen moet worden. Is een bekend probleem bij o.a. Passat.

Succes.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=vwboratdii]Ik denk dat de complete draagarmen voorkant vervangen moet worden. Is een bekend probleem bij o.a. Passat.[/quote]
Draagarmen die enkel kraken vertonen doorgaands geen speling. Met enkel smeren is dit kraken op te lossen van vervangen is direct geen sprake......

Gr. paul

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

het vetnippeltje
doet wonderen

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

ffe zoeken op dit forum, laatst hadden we een hele fotoreportrage waar je ze plaatst.....

mariani (0), 15 jaar geleden

heb ook al gezien dat het zooitje afgebroken is zou ik niet doen zo een vetnippel!!!!!!
lekker nieuw er onder en weer voor 10 jaar klaar

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=mariani]heb ook al gezien dat het zooitje afgebroken is zou ik niet doen zo een vetnippel!!!!!![/quote]
De eerste die afbreekt of gebroken is moet ik nog binnenkrijgen.... Je moet natuurlijk wel even op de juiste plaats boren.

Gr. paul

mariani (0), 15 jaar geleden

het is toch niet duur meer Paul een paar jaar geleden betaalde je nog een vermogen voor de armpjes
gewoon nieuw eronder en klaar of het ik het fout.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=mariani]het is toch niet duur meer Paul een paar jaar geleden betaalde je nog een vermogen voor de armpjes
gewoon nieuw eronder en klaar of het ik het fout.[/quote]
Wat geen noodzaak is en toch wordt vervangen is altijd te duur.. ongeacht het bedrag. Draagarmen die versleten zijn (meer dan 1mm speling) dienen te worden vervangen. Draagarmen die kraken en geen (max 1mm) speling hebben kun je simpelweg smeren dmv een vetnippel.

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=mariani]het is toch niet duur meer Paul een paar jaar geleden betaalde je nog een vermogen voor de armpjes
gewoon nieuw eronder en klaar of het ik het fout.[/quote]
Setjes draagarmen worden onder verschillende merken aangeboden, daar zit ook rotzooi tussen. Een fatsoenlijk set (febi) (moog) (TRW) zit altijd nog op ruim 500,- De kwaliteit verschilt nogal.

Gr. paul

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

en, als die dingen breken heeft dat niets met de vetnippel te maken. Het zijn vaak schadewagens of ze hebben een ander trouma opgelopen. De rechter is in dit geval berucht.... (denk aan een stoeprandje met een km of 80 pakken of zo) Mensen vervangen rustig de kapotgereden velg en band, en drie maanden later; helaas hebben ze iets over het hoofd gezien.

he_lode (0), 15 jaar geleden

Oke mannen wat een verschillende meningen.

Mijn plannen zijn het volgende:

Ik ga eerst even kijken met de truc van Peter op evt. speling.

En dan toch maar even uitgebreid smeren.

Als het dan blijft kraken en piepen dan zal ik het spulletje vervangen.

Allen bedankt voor de reactie en tips.

Groeten.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

ik lees maar 2 meningen
vervangen
of smeren dmv een vetnippel aanbrengen

he_lode (0), 15 jaar geleden

Ja, je hebt gelijk.

Ik bedoelde eigenlijk meer van: origineel of imitatie, wel of geen problemen met vet nippel inboren/aanbrengen.

Het is trouwens ook een auto van 1999 met 310.000 km op de teller, rijd nog perfect verder en bloed zuinig.

Groeten.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

smeren dmv een vetnippel aanbrengen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.