Hi,
Als ik optrek, over een drempel rij , de koppeling laat opkomen, de oprit oprij, hoor ik een rammelend krakend geluid. Vorig jaar zijn de draagarmen vernieuwd. DIt heb ik gecontroleerd maar de rubbers zijn nog perfect in takt. Er is ook maar amper 4k mee gereden sinds vervanging. Wat kan het nog meer zijn. Ik hoor het zowel links als rechts, beide klinken iets anders ten opzichte van elkaar. Ik hoor het ook als de auto stil staat en ik de op de neus duw.
Geplaatst door Denden1978 (10) , lid sinds 1 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
Beunhaas (515) PRO, 3 maanden geleden
Sinds het 's nachts koud is zeker?
Monteur Senior (625), 3 maanden geleden
fusekogels
Monteur Senior (625), 3 maanden geleden
Wat je kunt doen iemand anders op de neus duwen en jij het gekraak opsporen
Beunhaas (515) PRO, 3 maanden geleden
Heb je zelf die nieuwe draagarmen gemonteerd of heeft een deskundig bedrijf dat gedaan?
De voorste bouten moet namelijk worden vastgetrokken met de draagarm in belaste stand...ander worden die rubbers overbelast bij inveren en dat gaat bijgeluiden geven.
Beunhaas (515) PRO, 3 maanden geleden
De schokdempers zelf denk ik eigenlijk niet aan, maar wel de veerpootlagers en /of de veerschotels, dat kan zomaar een keer op zijn bij een auto van "99 ( met veel kilometers op de klok?)
Beunhaas (515) PRO, 3 maanden geleden
Vaak zijn de (stabilisator)koppelstangen ook wel zo'n beetje op > 200000 km, zijn die ook al eens vernieuwd?
Zijn nogal eens een bron van bijgeluiden....
We hebben 2 setjes veerpootlagers besteld en gaan die vervangen. Voor die paar tientjes is dat het geld niet. - Denden1978 (10), 3 maanden geleden
Denden1978 (10), 2 maanden geleden
Inmiddels zijn de veerpoorlagers vervangen. Linksvoor is het geluid weg, rechts is het gerammel even weg geweest maar na wat langer rijden toch weer teruggekomen. Thuis auto op de krik en als ik het wiel beweeg hoor ik een gerammel. Dit is in de garage niet voorgekomen.
Denden1978 (10), 2 maanden geleden
Filmpje
Beunhaas (515) PRO, 2 maanden geleden
Helaas geen filmpje te zien....
Welke beweging probeer je met het wiel te maken om het geluid op te roepen?
Denden1978 (10), 2 maanden geleden
Blijkbaar accepteert hij geen mp4? Welk formaat video moet het zijn?
Denden1978 (10), 2 maanden geleden
https://youtu.be/p_JfzqYsB_o
quikfit (715), 2 maanden geleden
Ik zou de auto maar laten staan en het wiellager en de aandrijfas eerst maar eens inspecteren.
Zit de centrale moer op je aandrijfas wel vast?
Denden1978 (10), 2 maanden geleden
Vandaag ermee verder gegaan. het LIJKT op speling in de fuseekogel. Als we met een bandenlichter druk op het lager zetten is de speling en gekraak zo goed als weg
Denden1978 (10), 2 maanden geleden
Fuseekogel vervangen daarna gaan rijden. Eerste 2 km alles stil, daarna begon hetzelfde geratel weer. Weer terug te brug op, weer alles nakijken. Rubbers draagarmen zijn ok (draagarmen zijn ook vorig vervangen) Centrale asmoer zat vast. Rechterveer eronder uit gehaald , geen fout gemaakt met vervangen van toplagers. Achterste motorsteun ziet er goed uit. Rij je op de snelweg is het stil. Rij ik over kinderkopjes, drempels of hobbeltjes hoor je een metalig gerammel of een rubberachtig gekraak. Ook bij optrekken vanuit stilstand hoor je dit . Monteur denkt eventueel nog aan stuurhuis maar dan zou ik op snelweg ook iets moeten horen. Word langzaam een puzzel
quikfit (715), 2 maanden geleden
Ik dacht ook meteen aan het stuurhuis na je laatste reactie...maar een monteur hoort dat te beoordelen en niet alleen er aan denken? Uiteindelijk na vervanging van 'alles' zou ie stil moeten zijn...