Hallo,
Gisteren een Polo diesel gekocht, onderweg naar huis ging het olie lampje knipperen incl piepje, het temperatuur lampje ging knipperen, de brandstofmeter viel uit en de temperatuurmeter viel ook uit.
Alle vloeistoffen nagekeken, en alles was in orde.
De verkoper terug gebeld, maar die weet er niet vanaf, en wil ook verder niet helpen.
Vandaag (na een nachtje met losse accupool) weer gekeken en hetzelfde euvel al kwam ik erachter, dat zodra ik de schakelaar van de interieurverlichting indruk (deur dicht), temp en brandstof naar neutrale positie lopen.
Laat ik de schakelaar los (deur open), dan lopen beide iets op, maar wel steeds naar de zelfde waarde.
Het kvs lampje blijft in beide standen wel knipperen.
Op het instrumentenpaneel kan ik niets vinden wat op een spanningbegrenzer lijkt, al heb ik deze alleen bekeken zonder helemaal uit elkaar te helpen.
Zelf dacht ik massa, maar de massa strip boven de zekeringenkast is helemaal in orde.
Nu voor ik allerlei sensoren e.d. erin ga draaien, heeft iemand enig idee waar ik het zoeken moet.
Morgen ga ik het daschboard er helemaal uithalen om evt. kabelbreuken te vinden.
Groeten Eelco.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
massapunt in de wagen aan de zekeringkast eens nakijken mishien een draad gelost.
Vandaag nog even gekeken dus.....
Er is ooit gelast achter de bijrijdersstoel, en de draadboom weggebrand....
Deze is hersteld alleen de bruin/witte draad van de deurschakelaar is verwisseld met de bruin/witte draad van de brandstofmeter...;-))
Even snel omgegooid en alles LIJKT te werken behalve het Kvs lampje knippert nog steeds.
Eerst ga ik die draadboom in ere herstellen, en dan dat probleem maar weer.
Is er een verschillende sensor... 1 die de meter aanstuurt (op de plastic bocht!!??), en 1 die dat lampje aanstuurt????
En komen kapotte sensoren naar voren bij uitlezen ??????
13 jaar
Eelco,
Waarschijnlijk is de sensor in je kvs tankje defect, deze is niet los te vervangen want zit in het tankje gegoten, dit probleem komt vaker voor, een nieuw tankje kost 30,-
Indien je er nog ene hebt liggen, zou je deze eens kunnen proberen, de stekker eraf trekken helpt niet, dan blijft hij ook knipperen, hij gaat aan bij een te hoge motor temp of als het reservoir leeg is.
Gr Stefan
13 jaar
Update,
De draadboom in ere hersteld dus, en vanmorgen gestart.
Alle problemen zijn weg incl. Kvs lampje.
Even een stukje gereden, nu heel af en toe begint het olielampje te branden, en het piepje gaat af.
Is echt maar 2 a 3 keer in de 20 Km.
Oliepeil is goed.
Na de kerstdagen eens druk meten en beurtje geven, zelf vemoed ik dat het filter dicht zal zitten.
Sensoren lijkt me stug, omdat het zo af en toe maar gebeurd.
Gebeurt trouwens op een rechte vlakke weg zowel laag in de toeren als hoog in de toeren.
Volgende week laat ik resultaten weten, happy days all
13 jaar
Eelco,
Wat betreft dat olie lampje, dan kan het probleem ook in de dynamo zitten.
Fijne dagen!
13 jaar
Sowee,
De dagen zijn weer gewoon de dagen..
Ik heb het gevonden, was de sensor die vanbinnen helemaal gecorrodeerd was.
Nieuwtje erin en geen problemen meer.
Bedankt voor de reactie's
Groeten Eelco
13 jaar
Bedankt voor de feedback!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar