👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedenavond,
Ik zit met 2 problemen:
KVS Verlies
Druk in het koelsysteem
Het probleem is begonnen zo`n 4 maand na aankoop van transporter 2,5 tdi uit 1999 ( motor is 1.0 vanaf bj 2000)
het lampje van mijn indicatie kvs niveau te laag is gaan branden,op zich niks dacht ik.gewoon bijvullen klaar
Dus niet ik moet bijna om de 2 weken bijvullen 1 liter
Nu mijn info en bevindingen naar jullie toe.
1 motor blijft netjes op temp ondanks weinig kvs
2 geen witte rook tijdens rijden
3 geen olie in reservoir
4 geen lekkage gevonden bij garage tijdens onder druk zetten.
Opvallend.
1 als ik bijv netjes 100 km per uur rij en niet snel optrek(2500 toeren) dus weinig druk/compressie kan ik weken kan ik weken lang rijden.Kvs verbruik/verlies blijft wel doorgaan.
2 maar als ik wel harder dan 100 km per uur rij en meer dan 2500 toeren maak met optrekken,dan gaat mijn lampje van de kvs niveau indicator uit, dus alle kvs zit boven in. dus veel druk En gooit hij er er gelijk uit!!
Nu was dit gister ook weer het geval, en nu kwam het rook/damp uit mijn interieur uitlaten. en bij de voeten uitlaten zat verse kvs!!
Dus rara wat is hier toch aan de hand?
gr benny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kachelradiateur lek of de slangen die eraan zitten.?
Gooit hij het koelwater eruit met de dop er nog op , of bij het los draaien ?
Koppakking kan ook een oorzaak zijn , en dat de kachelradiateur nu defect is een gevolg van te hoge druk.
Laat je koelvloeistof eens testen op uitlaatgassen.
De slangen zijn niet lek, en het kvs wordt er uit gegooit. Met dop er op.. ik zal van de week idd de kvs laten testen op die gassen. Thanx voor reactie. Gr benny.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar