Dag mensen,
Laatst bij mijn APK werd geconstateerd dat de CO te hoog was.
Het gaat om een Golf GTI van 1990, met een PF motor (U9).
Co waarde was 0.85
Nieuwe Lamda sonde aangeschaft (heel erg prijzig), geen verschil.
-schoon lucht filter
-onsteking nagekeken, en bougie kabels gecontroleerd
-een ander computer geprobeerd..
maakte niks uit, bleef hoog, kon lager gesteld worden, maar schoot direct weer omhoog.
Per toeval even de sonde stekker losgemaakt, en gemeten.....CO waarde was dan 0.35%, dus goed voor de keuring.
Wie heeft enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, want ik heb wel een vers APK, maar wil wel dat met sonde aangesloten het ook OK is!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo, controleer eens of je lambdasonde of uitlaat goede massa maakt.
sukses.
volgens mij moet de motor eerst in een basisafstelling
worden gebracht,en daarna CO afstellen.
(weet uit mijn hoofd niet hoe.)
22 jaar
afstellen van deze motor als volgt. Stekker koelvloeistof (blauw) losnemen tijdens draaien van de motor. motor vervolgens 3 maal gastoot geven, zodat de vollast schakelaar werkt. nu co afstellen (meten voor de kat bij het pijpje met de blauwe rubberen dop bij het spruitstuk) waarde 0.5%. Ook het ontstekingstijdstip kan nu worden afgesteld. Dit moet echter wel op toeren plaatsvinden. na afloop stekker terugplaatsen. weer 3 maal gastoot geven. co controleren. lambda sonde op een simpele manier controleren is; co meter aansluiten en aflezen, onderdrukslang van benzine drukregelaar losnemen. waarde moet nu stijgen en vervolgens bij een goed werkende sonde weer naar goede waarde dalen. of gebruik een goede multimeter, en liever nog een scoop.
afstellen van deze motor als volgt. Stekker koelvloeistof (blauw) losnemen tijdens draaien van de motor. motor vervolgens 3 maal gastoot geven, zodat de vollast schakelaar werkt. nu co afstellen (meten voor de kat bij het pijpje met de blauwe rubberen dop bij het spruitstuk) waarde 0.5%. Ook het ontstekingstijdstip kan nu worden afgesteld. Dit moet echter wel op toeren plaatsvinden. na afloop stekker terugplaatsen. weer 3 maal gastoot geven. co controleren. lambda sonde op een simpele manier controleren is; co meter aansluiten en aflezen, onderdrukslang van benzine drukregelaar losnemen. waarde moet nu stijgen en vervolgens bij een goed werkende sonde weer naar goede waarde dalen. of gebruik een goede multimeter, en liever nog een scoop.
Hallo
Ik heb een soort gelijkprobleem
Alleen bij mij is er geen Katalisator gemonteerd.
Kun je mij aangeven hoe het bij jullie opgelost is
20 jaar
volgens mij is alleen de catalisator stuk (leeg)
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar