hallo ik heb nieuwe lagerschalen er in gezet en blijkt dat er aardig wat koper in de olie zat en vooral onder in de carterpan nou zit alles weer in elkaar nou hoor ik dat ik alles grondig moet schoon maken om de motor te behouden en dan deel voor deel schoonmaken zal dat de enige mannier zijn of heeft iemand een andere mannier zal ik de motor op een of andere mannier ook kunnen doorspoelen dat scheelt heel wat werk of zal het mee vallen wat dit voor schade kan aan richten mvg johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Johan
je wilt toch niet zeggen dat je de motor half gedonteerd hebt,oude schalen eruit gehaald hebt,en de nieuwe er zo in hebt gezet ??
normaal moet alles goed schoon zijn!en gemaakt worden voordat je de boel weer in elkaar zet..
maar koper bij de olie ? wat is met de motor gebeurt dan of waarom heb je ze vervangen ?
Stefan
Ja idd da's een goeie vraag waarom heb je deze schalen vervangen.normaal gescproken is het een lapmiddel ((oude eruit en nieuwe standaard erin))dan kun je er meetsal op wachten dat deze er ook zo weer uitliggen.Lagerschalen en kruktappen hebben namelijk een tollerantie nodig om goed hun werk te kunnen en blijven doen.Bij klachten hieraan word de krukas meestaal geslepen bij een revisie bedrijf met de bijbehorende overmaat lagerschalen ect en zo hoort dat.
Gr, Jan
18 jaar
nou ik heb een gereviceerde motor gekocht maar dat was 3 jaar geleden gebeurt en nou pas ingebouwt nou had ik de auto op de test bank en liep de olie over de 120 graden zonder dat die belast werd wrijving in de motor dus dus uitelkaar gehaald en toen vonden wij dat koper en bleek dat er een paar lagerschalen niet super meer waren maar ze waren niet zo versleten dat daar het koper van af kwam waar kan anders dat koper vandaan komen misschien motor bij revicie niet caterpan schoongemaakt ik weet het niet onderblok is nou goed maar ja de olie zit overal dus ook in de kop wat is wijs motor heeft misschien 2 km gedraaid er zit voor de rest niks van koper in de motor wat de oorzaak is het moet er wel ingezeten hebben de motor is bij postma in balk klaargemaakt goed bedrijf
18 jaar
Volgens mij heb ik deze topic al eens eerder hier gelezen met een gelijke klacht was die dan ook van jouw?
18 jaar
ik heb wel eens eerder een vraag over lagerschalen en een te warme motor gehad maar niet over koper in de motor dit weet ik zelf nog maar een paar dagen
18 jaar
nou floris
als dat zo'n goed bedrijf is,zou dit nu niet mogen gebeuren.maar dat koper,normaal kan het toch nergens anders vandaan komen,heeft hij toevallig de moment sleutel niet ingesteld op 800Nm..iets te vast ofzo ???raar..
maar je zal er wel niet lang mee gereden hebben,maar zakt de temperatuur van de olie dan niet ? bij stationair draaien loopt hij normaal altijd wel wat op.de kvs temp. is wel in orde ?
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar