Auto loopt onregelmatig stationair en houdt in.
De volgende foutcodes uitgelezen:
Control Module Part Number: 036 906 034 DD
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4963
Software Coding: 00071
Work Shop Code: WSC 00000
Additional Info: WVWZZZ9NZ3Y248913 VWZ7Z0B5739365
4 Faults Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-00 - -
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
17589 - Linear O2 Sensor: Reference Voltage: Open Circuit
P1181 - 35-10 - - - Intermittent
Foutcode 16825 zit er al 1jaar in, heb ik vorig jaar al eens gepost, eigenaar is naar dealer geweest voor te updaten maar die hadden daar nog niet van gehoord, vreemd, heb toen hier vernomen dat er voor de BBY nogal wat updates zijn geweest.
De overige 3 foutcode's zijn 2 dagen na resetten terug gekomen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 16825 P0441
nl Brandstofdamp afzuigsysteem stroming onjuist
du Tankentlüftungssystem Durchsatz fehlerhaft
en EVAP Emission Control System Incorrect Flow
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje (MIL) brandt
Mogelijke oorzaken:
Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed
Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed
Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty
Lek en/of blokkade in de slang(en) tussen de ontluchting van de tank en het gasklephuis (Throttle Body)
Mogelijke oplossingen:
Lek in de inlaat
Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
Perform Output Test
Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)
Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
Perform Basic Setting
Controleer de slangen tussen de tank-ontluchting en het gasklephuis (Throttle Body)
foutcode: 17586 P1178
nl Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1, pompstroom onderbreking
du Lineare Lambda-Sonde/ Pumpstrom Unterbrechung
en Linear 02 Sensor / Pump Current Open Circuit
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen: onderbreking
Verwarmde lambdasonde
foutcode: 17604 P1196
nl Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1 storing in verwarmingscircuit
du Bank 1, Sonde 1 Heizstromkreis elektrischer Fehler
en O2 Sensor Heater Circ., Bank1-Sensor1 Electrical Malfunction
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen
Verwarmde lambdasonde
foutcode: 17589 P1181
nl Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1, referentiespanning onderbreking
du Lineare Lambda-Sonde/ Referenzspannung Unterbrechung
en Linear 02 Sensor / Reference Voltage Open Circuit
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen: onderbreking
Verwarmde lambdasonde
Bougies
Motor slaat over
Hoogspanningskabels
Bedankt stefan, deze had ik ook al opgezocht.
Omdat er 3 fouten die allen met de lambda sonde te maken hebben terug komen ga ik ervan uit dat de lambdasonde zelf defect is.
Iemand ervaring met imitaitie van romax?
[quote=Audidriver73].
Iemand ervaring met imitaitie van romax?[/quote]
Monteer een originele........ ga op safe.
Gr. paul
Hoi Paul, was mijn idee ook.
Weet van een kennis die al eens problemen heeft gehad met een imitatie maar kon ook toeval zijn.
Ik ga voor de originele, morgen even bestellen in Duitsland, heb toch nog wat nodig voor mijn S3.
Zou ook een originele nemen Patrick..al diverse keren problemen gehad met immitatie troep.
15 jaar
Oke, met een disbobine of temp sensor neem ik dat risico wel maar niet met dit soort gevoelige sensoren.
Vandaag bij dealer geweest voor nieuwe, blijkt deze auto er 2 te hebben, 1voor en 1 na de kat.
Kosten beide rond de 180euro per stuk, maar welke is nu defect?
Ik neem aan de eerste, dus die wat voor de kat zit omdat er cilinderrij 1 bij staat?
Nr 1 is inderdaad die voor de kat..
15 jaar
Oke, gaan we die volgende week vervangen.
Cylinderrij (of Bank) staat er altijd bij voor het geval er 2 of meer banken zijn.
Bank 1 is altijd de bank van cylinder 1 ook als er maar 1 bank is.
Sensor 1 is Vóór de kat, sensor 2 is erna.
[quote=oldford]Cylinderrij (of Bank) staat er altijd bij voor het geval er 2 of meer banken zijn.
Bank 1 is altijd de bank van cylinder 1 ook als er maar 1 bank is.
Sensor 1 is Vóór de kat, sensor 2 is erna.[/quote]
Bedankt voor de uitleg, ik had er al eens van gehoord maar wist het niet zeker.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar