Geachte collega`s
Ik heb een probleem met mijn Golf 4.
De auto is afgekeurd op het Lambda signaal te hoog het lambda getal is stat.1.178 op toeren 1,09
Heb de auto uit laten lezen en de fout code die eruit kwam was 178584 Rij 1 O2 sensor correctie achterkatalysator regellimiet bereikt en er stond nog een code bij (P1176)
Heb de 2de Lambda sonde vervangen door een originele van vw maar maakte neits uit.
Het co is perfect stat.0.00% op toeren 0.00 % wie weet er raad en wat kan ik er aan doen
TONY_3
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een hoog lambda getal krijg je omdat er een hoop zuurstof in de gassen zit.
De 2e lambdasonde zag dit ook en gaf dat door aan de ecu. Ik denk dat je die sonde voor niets vervangen hebt.
Wat waren de andere waardes van de 4-gas test? Dus CO2, HC en O2.
Beste old ford
De andere waarde weet ik niet maar ga nog een keer de 4 gastest doen en je hoort van mij in iedergeval vast bedankt.
Ik hoop als je de andere waarde`s ziet dat je mij dan kunt helpen hiermee.
(zou het anders ook nod de egr klep kunnen zijn die biv. smerig is)
TONY_3
11 jaar
Lekkende EGR-klep is een vorm van valse lucht.
Meestal bij een auto met map-sensor krijg je met valse lucht een rijk mengsel, niet arm.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek?
Beste Old Ford
Ik heb deze week de waarde,s uitgelezen.
Stationair
CO2 11,9 HC 9 O2 4,2
Op toeren
CO2 13,3 HC 13 O2 2,14
Lambda waarde stationair
1,242
Op toeren
1,111
De foutcode die er in zat is, 17584
Rij 1 02- Sensor correctie achter katalysotor Regellemiet bereikt
En de foutcode P1176
Weet jij misschien waar het in zit ik hoop dat hiermee verder kan ik hoor graag van je
TONY-3
11 jaar
CO2 waardes zijn (veel) lager dan normaal gebruikelijk. Die zouden boven de 14% moeten zitten.
HC waardes zijn bijna nul, dus de motor krijgt simpelweg veel te weinig benzine - zelfs met de correctie door de ecu.
Omdat er te weinig wordt ingespoten blijft er een hoop O2 over die niet gebruikt wordt voor de verbranding.
De correctie die de ecu toepast is aan een maximum gebonden, dat is hier bereikt - vandaar de foutcode.
Dit kan een sensor fout zijn - map-sensor die te laag aangeeft of inlaat lucht temperatuur veel te hoog.
De verkeerde waarde in dit geval hoeft niet tot een foutcode te leiden als de waardes lijken op normale waardes.
De inlaat lucht temperatuur sensor zit in hetzelfde huis als de map-sensor.
Maar het kan ook een benzinedruk probleem zijn (te lage druk).
Beste Old Ford
Hartelijk dank voor de beschrijving die je mij heb toegestuurd.
Ik ga er volgende week mee bezig en als het probleem is opgelost dan hoor jij gelijk van mij.
Met Vriendelijke Groet
TONY_3
11 jaar
Beste Oldford
we hebben het probleem gevonden van te hoge lambda waarde .
Ik heb alles gedaan wat je mij toe schreef maar alles was perfect.
Ik heb een nieuwe map sensor gemonteerd maar daar lag het niet aan, ik heb de benzine druk gemeten die was perfect,ben toen verder gaan zoeken en kwam toch uit bij de eerste lambda sonde het is een breedband sonde, heb gekeken met een EOBD en daar kon ik zien dat de computer goed regelde maar de lambdasensor stuk was,Heb een originelen lambdasensor gekocht en het probleem is opgelost.
Maar toch heel hartelijk bedankt voor het mee denken en de antwoorde.
Met Vriendelijke Groet
Tony_3
11 jaar
IK HAD DIT PROBLEEM OOK DE CO2 LANG GEZOCHT WEET JE WAT HET PROBLEEM BIJ MIJ WAS HIJ TROK VALSE LUCHT HET BLEEK DAT MIJ KLEPPENDEKSEL LEKT ER BLEEK DAT ER 3 BOUTEN LOS ZATEN , ER AFGEHAALD SCHOON GEMAAKT NIEUWE PAKKING ER TUSSEN EN WEER VAST GEZET EN NU WAREN DE WAARDES GOED
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar