Deze Caddy is binnen gekomen met een brandend lampje van de roetfilter. Uit laten lezen bij VW, de roetfilter bleek vol te zitten en niet meer te kunnen regenereren. Via Topcats een nieuwe (niet originele) roetfilter gemonteerd. Tevens direct de 2 sensoren van het roetfilter en de sensor van de turbo vervangen aangezien deze ook regelmatig kapot gaan. Daarna bij VW laten resetten. Na ongeveer 50 kilometer spingt het roetfilter lampje aan, de auto blijft dan fatsoenlijk lopen maar na een week of 2 springt hij in noodloop en moet hij weer uitgelezen en gereset worden. Deze storing blijft terug komen. Inmiddels al 4 keer bij VW geweest. Wij hebben de auto nu hier staan nadat hij ruim een week bij VW dealer is geweest, deze kunnen echter niets ontdekken. Heeft iemand toevallig ervanring met deze storing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke storing heb je dan precies? (foutcode)
P242F Roetfilter overladen.
Hebben ze hem in het motorregelapparaat wel weer op 0 gezet? (roetfilterwaardes op nul zetten) en daarna gaan regenereren.
Hallo, is de DPF verschildruksensor okee ? Vervang deze eventueel en laat hem inleren. Mogelijk dat de regeneratie van het DPF niet goed plaats vind, rijdt de auto alleen korte ritjes of ook langere stukken ? Verbruikt de motor veel motor olie, of stoot deze veel roet uit voor het DPF , agv bijv defekte verstuivers , EGR oid ?
Wordt er een motorolie gebruikt welke geschikt is voor motoren met DPF ? Wellicht dat montage van een orgineel nieuw DPF uitkomst biedt.
Groet Jan227.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar