Hoi
Rij jaren in een Golf 3 tdi 450.000 km meegereden, probleemloos mag ik zeggen.
koop in december 2006 een Golf 4 met een ton op de teller en heb de volgende problemen
rij op de snelweg 110 km op de cruise control, weet dus niet of de storing ook zonder cruise control had gekomen
opeens een alarm signaal, en een knipperrende lamp van mn gloeispiraal.
op het display de melding, ik denk als ik het vertaal van het duits wat ik zo ongeveer gelezen heb
MOTORSTORING GA NAAR WERKPLAATS,
deze signalen hebben ongeveer 5 aangehouden, en ging vanzelf uit
Heeft verder geen invloed op het rijden zelf gehad. ging niet in noodloop ofzo.
maar baal hiervan wel zeg. en bang dat de storing al eerder was opgetreden en de wagen dit probleem blijft houden.
verder heb ik als het regent heel veel water onder mn voeten staan.
aan de pasagier zijde ook water maar minder
heb globaal gezocht maar kan niks vinden
weet hier ook geen raad mee.
sta open voor goede adviezen
je begrijpt dat ik nu al baal van deze auto
het is een golf 4 1.9 tdi variant
motor axr
100,000 km op de teller
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nico, controleer eens even, doen de remlichten het nog...?
paul,
Uit laten lezen,niet duur en misschien weet je dan meteen(simpel) het probleem.
En laat controleren waar de water lekkage vandaan komt, want vocht (lekkage) in de moderene auto
zie ik liever helemaal niet.
Oiram
hoi
ja paul remlichten doen het
hoezo waar dacht je aan
laat maar weten
nico
17 jaar
Meestal lekken de golfjes tussen het raammechaniek en de speaker door.
Testen door water op het zijraam (voor en achter) te spuiten geduurende 10 minuten.
Als hij daar lek is zie je geheid een spoortje op het metaal onder het deurpaneel recht onder de speaker.
Anders lekken ze nog wel eens tussen het interrieurfilterbak door of de kabelbox links onder wissermechaniek.
Voor die melding even laten uitlezen,maar ik denk ook dat het de remlichtschakelaar of koppelingspedaalschakelaar is zoals Paul ook al bedoelde.
Ricky,
ok Ricky
ga ff kijken
dus als ik de deur open zet als ik 10 minuten met water heb gespoten dan zou het water onder uit de deur
tussen het paneel en de deur uit moeten komen
en dan naar binnen kunnen
en wat heeft dan de koppeling en remlichtschakelaar er mee te maken
normaal zou de storing toch langer moeten duren
maar omdat ik mischien toevallig op de rem trapte ging hij uit
bedoel je zoiets
ben benieuwd
17 jaar
nico, het lampje (gloei) is tevens het lampje dat gaat branden indien er een storing aanwezig is. gezien remlichtschakelaars veelvuldig voorkomen was een defecte schakelaar mijn eerste gedachte, ricky gaf het ook al aan.
paul,
ok paul
dus ff laten uitlezen
is mischien wel het beste
17 jaar
[quote=bbase]ok paul
dus ff laten uitlezen
is mischien wel het beste[/quote]
dat is de kortste weg......
paul,
Hoi
Nou de wateroverlast, en de oplichtende lamp van gloeispiraal en de rest
zijn in de garantietijd, netjes door de handelaar opgelost.
en een storing is niet meer terug gekomen. (tenminste nog niet)
Zij vertelde mij dat hij is uitgelezen en diverse foutcodes zijn gereset.
op mijn vraag welke foutcodes zij hebben gelezen, wist de verkoper natuurlijk niet waar het om ging.
had ik wel willen weten, maar ok jammer.
maar nu. na uitlezen en resetten het volgende (probleem)
waneer ik op cruisecontrol rijdt
op bijvoorbeeld 100 km per uur,en ik raak het gaspedaal aan dan versnelt de auto natuurlijk
laat ik mn gas los dan blijft hij doorrijden op de snelheid die ik op dat moment rijdt
dus na aanraken gaspedaal, gaat hij niet van cruisecontrol af.
dit was wel voorheen zo. als ik op cruisecontrol reed dan bij aanraken gaspedaal was ik van de cruisecontrol af
en ging terug naar stationair.
dus wat is nu. wat het moet zijn
bij aanraken gaspedaal van de c.c af. of moet hij dan op c.c blijven staan.
ik weet het niet.
sta weer open voor goede raad.
laat maar weten ben benieuwd.
Vr Gr Nico.
17 jaar
Volgens mij is dat een instelling of hoort dat gewoon zo,maar weet dat niet zeker.
Je bent zeg maar aan het inhalen om vervolgens weer je ingestelde snelheid aan te houden,anders zou je hem weer opnieuw moeten instellen.
Alleen met remmen en koppeling intrappen gaat hij er volgens mij vanaf,
Ricky,
[quote=ricky]Volgens mij is dat een instelling of hoort dat gewoon zo,maar weet dat niet zeker.
Je bent zeg maar aan het inhalen om vervolgens weer je ingestelde snelheid aan te houden,anders zou je hem weer opnieuw moeten instellen.
Alleen met remmen en koppeling intrappen gaat hij er volgens mij vanaf,
Ricky,[/quote]
klopt, hoort zo.. valt niks aan af te stellen.
paul,
Nee ik kocht de wagen in december. als ik dan op c.c reed, en ik rij b.v. 120 km p.u. en trapte het gaspedaal in dan was hij van c.c. af. en waneer ik gas los liet dan stelde hij niets meer in. ging ook niet meer naar eerder ingestelde waarde. en wilde ik dan weer op c.c. dan moest ik deze weer opnieuw instellen.
dus bij remmen en schakelen en aanraken gaspedaal, was de c.c weg. in de oude setup.
de wagen is i.v.m bovenstaande storing naar de garage geweest. hebben de storing opgeheven door een reset
en uitlezen.
nu in de nieuwe setup.
rijdend op c.c. en ik geef gas dan blijft hij de verhoogde snelheid die je op dat moment rijdt vasthouden.
gaat ook niet terug naar eerder ingestelde waarden.
echter vandaag kom ik er achter dat hij dit niet altijd doet.
hij rijdt nu in allebij de situaties. oud en nieuw.
dus gaspedaal aanraken en versnellen. en dan de hogere snelheid vasthouden. en op c.c. blijven rijden. dus stel met het gaspedaal een hogere snelheid in. en houd deze dan vast.
en gaspedaal aanraken en versnellen en daarna bij gas los laten. en van c.c. af zijn.
wat is nu mijn vraag wat is juist. en wat kan het probleem zijn.
laat maar weten ben benieuwd
Gr Nico
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar