close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Corrado: lang starten

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V 9A

Hey,


heb hier een Corrado, met een startprobleem. klant moet vrijlang door starten voor dat de motor aanslaat.

Heb al gezien dat tijdens het starten er GEEN toerental weergave is, na ff te hebben gestart het toerental ff naar 300 RPM schiet en dan weer naar 0. Als je dan nog ff doorstart slaat hij aan.


Motor krijgt wel benzine (ruik je ook)
motor maakt hoorbaar compressie
probleem is alleen s'ochtens, daarna de rest van de dag niet.


Weet iemand de weetstand waarde van de koelwater sensor? (Blauw ECU).

Geplaatst door

Renaultmonteurtje (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt op een bdp sensor omdat je geen starttoerental kan meten even.

marcel7031 0
badge

14 jaar

hallgever, geeft toerental, deze is ook al nieuw. (recentelijk ergens anders vervangen)

Blauwe temperatuur sensor moet bij een koude motor (ongeveer 15 graden) +/- 2500 ohm geven.

Krukassensor is goed, aangezien je toerental wegvalt?

reihe 0
badge

14 jaar

ik mag toch aannemen dat hij niet met 3 maand weer defect is? anders meet ik hem wel ff door, met een spanniongzoeker op de middelste draad en dan starten, als hij geen singaal geeft is het duidelijk.

Als je brandstof ruikt dan kan het goed zijn dat hij niet vonkt, mede doordat de toerenteller raar doet, dat hoort zowiso al niet..

Controleer maar eens of hij nog vonkt op het moment dat hij niet / slecht start en je die benzine ruikt.

De weerstand van de kvs temp sensor hoort tussen de 275 en 375 ohm te liggen bij warme motor, maar meet voor de grap maar eens als hij koud is.

stefan84 0

14 jaar

Ik ga eerst koud meten zou dus volgens reihe +/- 2500 ohm moeten zijn, dan ga ik hem warm rijden, en nog eens meten, meschien zie ik het koud al, dat hij stuk is en alleen maar een weerstand waarde voor warm heeft, en dus minder inspuit.

Dat kan wat je zegt, maar je ruikt benzine zeg je, dan krijgt hij of teveel brandstof of er is iets mis met de ontsteking, geen of zwakke vonk bv..

stefan84 0

14 jaar

probleem vrijwel zeker opgelost, primaire spoel van de bobine, heeft 3.8 Ohm weerstand ipv de opgegeven 0.5-0.8 Ohm.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.