Volkswagen Golf IV: lege accu na 1 dag stilstaan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hallo,

heb een probleem met een golf 4, 1.4 16v.
als deze auto 1 dag start deze niet meer, heeft onvoldoende spanning.
we hebben de accu al vervangen, dynamo laten testen, plus van de dynamo rechtstreeks op accupool gezet.
lekstroom gemeten, deze bedraagd slecht 0,21 Ampere.
Is er iemand die dit al een keer mee heeft gemaakt, of misschien een oplossing??

Alvast bedankt.
mvg Joost

Mensen allemaal bedankt voor jullie reactie, heb de radio eruit gehaald, en de lekstroom was nog maar 0,01Ampere.
andere radio gemonteerd, en lekstroom nog steeds binnen tollerantie.

bruur

Geplaatst door bruur (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

0,21A (210 mA) lekstroom is wel een beetje veel. Dit zou max. 50 mA mogen zijn. Ik zou op zoek gaan naar een sluipverbruiker.

Succes, Thijs

Benny Vee (0) PRO, 15 jaar geleden

0.2 amp. is veel te veel.
Mag maar max. 0.03 amp. zijn.
Zal er toch ergens een verbruiker zijn.

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

zekering er in voor 1 uittrekken...en dan weer meten...zo moet er wel achter te komen zijn welke rubriek de verbruiker zit...

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

zit er een trekhaak onder ? zo ja controleer dan de mistlamp onderbreker wil ook nog wel eens voor een lege accu zorgen

ajtr (0), 15 jaar geleden

Te veel lekstroom.Dit probleem komt veelvuldig voor en niet alleen bij een vw maar bij medere auto.
De meeste storing die ik heb gerepareerd was de oorzaak de radio.Er zijn radio's die stroom vreten.Dus haal de zekering er uit of ontkoppel alle stroomtoevoer en kijk wat er na 1 dag gebeurd .
grt.

dutch123 (0), 15 jaar geleden

0.21A is te veel, maar trekt niet in 1 dag je accu leeg. 0.21A*24uur=5Ah Dat is net zoveel energie als dat je een half uur je dimlicht aan laat staan.
Heb dit meegemaakt met een Fabia van een schoonzusje. De dealer had de accu al diverse keren vervangen, maar zonder resultaat. Toen ik ging meten zag ik dat als ik de auto enkele keren achter elkaar op slot deed, de stroom iedere keer anders was en regelmatig ook veel te hoog.
Nadat de stuurmodule van de centrale vergrendeling was vervangen, was het probleem opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.