Volkswagen Passat: Lekstroom

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik heb een probleem met m'n Passat B5/3B waarbij de accu steeds leeg loopt, en na een weekend stil staan niet meer wil starten. Als ik er elke dag mee rijd dan gaat het goed. Ik heb gezocht naar oplossingen en kwam een vergelijkbaar topic tegen op http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Heb met multimeter gemeten en deze geeft 0,4 A aan met deuren op slot. Ik weet niet of dit normale waarden zijn. Verder is de accu nieuw (70Ah). Alle zekeringen eruit gehaald en geeft nog steeds die 0,4 waarde.

Kan het te maken hebben met de regelunit van centrale deurvergrendeling? Ik heb vaak dat een achterportier niet mee ontgrendelt met de andere deuren.

Ik ben nu even de accu helemaal aan het opladen. Welke onderdelen kan ik nog nakijken of doormeten?

passat60

Geplaatst door passat60 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

passat60

Kijk even onder de bekleding van de bestuurdersstoel.
Goed mogelijk dat de comfort module geslaagd is voor z'n zwemdiploma.

Gr. paul

passat60 (0), 13 jaar geleden

LOL, ook ik heb waterlekkage via de paravan ruimte gehad onder bestuurdersstoel! Niet eens zo gek dus. Ook het portierslot bestuurderskant wil ik even doorsmeren/nakijken.

Scorpio72 (0), 13 jaar geleden

Deze module is een hoofdverdachte, heeft mij ook al een hoop storingswerk opgeleverd. Als het vocht er al een tijdje gezeten heeft controleer dan ook eens goed de kabelboom naar de module. Bij mijn project was deze gecorrodeerd en vielen de splices uit elkaar waardoor ook af en toe een deur niet dicht ging of de interieur verlichting niet brande. Wel was de accu vaak leeg.

Ik heb uiteindelijk de gehele draadboom vervangen en de module onder het dashboard gehangen, problemen weg.

passat60 (0), 13 jaar geleden

Zojuist bezig geweest met de auto. Het was een aardige klus zo onder het tapijt maar ik heb de black box te pakken. Open gemaakt en er zat vocht en heel klein beetje water in. De comfortmodule zelf is eigenlijk vrij klein en kan ook onder het stuur gemonteerd worden, ben ik met Scorpio eens. Binnenin de module lijkt alle electronica visueel in orde. Daarna heb ik de invoer van de black box afgekit met wat siliconen, en tenslotte het geheel terug op z'n plek.

Wat blijkt,... alle deuren openen weer prima via het slot en ab !!

Fase 1 afgerond :)

Daarna auto afgesloten en gemeten op accu. Hij geeft 0,23 Ampere. Dat is de helft van mijn eerste meting!
Opmerkelijk is wanneer ik de auto ontgrendel maar deuren dicht laat geeft hij 0,34 A af.

De auto gebruikt dus ca. 2,7 Watt in gesloten toestand. Is dit een gezonde waarde? Of moet het leeglopen van de accu ergens anders worden gezocht?

Het is dat ik elke dag in de Passat rijd, maar eigenlijk moet ik hem weer een dag stil laten staan..

Scorpio72 (0), 13 jaar geleden

Je kan het eens even aanzien. Met een gezonde stevige akku moet dat toch wel een tijdje goed gaan. Heb je er nog later gemonteerde extra's in zitten? Navi, alarm, telefoon/bluetooth?

passat60 (0), 13 jaar geleden

Het probleem speelt nog steeds. Na 2 dagen stil staan wil de auto niet tot zeer moeizaam starten. In de praktijk rijd ik er elke dag mee dus het probleem is zelden als ik een weekend thuis ben. Ik breng de wagen binnenkort ter reparatie naar de garage, dit lijkt iets dieper te zitten en laat ik graag over aan een gekwalificeerd professional.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.