auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Lekstroom ~0.4A (niet via de zekeringkast)

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste allemaal,

Momenteel vraagt mijn Passat in ruststand (d.w.z. portieren gesloten, lampen uit e.d.) 0.4 A, hiermee houd hij het maar een paar dagen vol zodat ik regelmatig moet starten met een 2e accu.

Nu heb ik reeds het volgende geprobeerd om het probleem op te sporen:
- zorgen dat de auto dicht/op slot is en de lampen uit
- alle zekeringen in het zekering kastje eruit
- de kabel die van de dynamo afkomt afgekoppelt
- de extra kabel losgehaald die voor de 12V aan de trekhaak zorgt losgekoppeld

d.w.z. de enigste kabel waar in verbruik geconstateerd wordt is de kabel die loopt van de accu naar binnenin het dashboard. Gezien ik reeds de zekeringen heb losgehaald moet deze daar afgesplitst worden naar iets dat niet via de zekeringen in het zekering kastje loopt.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, en hoe mogelijk dit verder te identificeren? is er een misschien een relais wat blijft hangen?

alvast bedankt voor de hulp!

Mvg, Hans.

Geplaatst door

FMT (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je geen autoradio met navigatie.? kyk dan of het navsysteem uit staat.meestal zyn die rechtstreeks op de plus aangesloten voor het geheugen van de radio. heb het meegemaakt dat auto omdedag accu leeg stond.toen bleek het navsysteem nog aan te staan.

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

Lekstroom 0,4A x 12V = 4,8W is ongeveer 5W en dat is verdacht veel richting het verbruik van één lampje.

Een mogelijkheid is dat de portierverlichting onder één van de deuren blijft branden doordat een microschakelaar in het portierslot defect is. Als een portierslot defect is dan geeft de ECU (=centrale computer vd auto) dit vaak aan maar niet altijd. De ECU is uit te lezen bij een dealer of een met VW's bekende en ervaren vakgarage. Andere mogelijkheden zijn het lampje van de kofferbakverlichting of een spiegellampje van de zonnekleppen.

Deurlampjes zijn eventueel zelf te controleren door het binnenpaneel van een deur af te halen en hem daarna te sluiten, lampje is dan zichtbaar aan de binnenzijde. Je hebt dan wel vier deuren te controleren. Kofferbakverlichting is eenvoudig te checken door de achterbank neer te klappen en de zonneklep, dat spreekt voor zich.

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas ben ik nog niet uitgekomen bij de oplossing. Een navigatie systeem heb ik niet en de portierverlichting is ook te controleren door de bijbehorende zekering eruit te halen. Ook heb ik het slot vervangen aangezien deze stuk was, ik had gehoopt dat dit de oplossing zou zijn maar helaas.

Inmiddels heb ik wel een lagere stroom gemeten van ong. 0.24A-0.25A nadat ik de auto echt had afgesloten (centrale vergrendeling). Echter dit is nog steeds te veel.

Hopelijk hebben jullie nog andere suggesties.

FMT 0

17 jaar

denk dat er een lekstroom in het dynamo zit

furios86 0

17 jaar

hoe is de toestand van je accu??

thijs11387 0
badge

17 jaar

Vanuit de accu lopen er 2 stroom kringen (eigenlijk 3 maar de laatste is voor de vaste 12V aan de trekhaak). De eerste kring is van de dynamo, die heb ik eraf gehaald maar daar zat het niet in. De tweede gaat naar de rest vd auto, incl. dus ook de zekering kast.

De toestand van de accu is groen, dus in orde. Deze was ook laatste winter nog (nodeloos) vervangen door een nieuwe.

FMT 0

17 jaar

heb je ook relais gedemonteerd?

john05 0
badge

17 jaar

een voor een de zekeringen er uit trekken totdat de lekstroom wegvalt,weet je dat het op die zekering zit.
probeer ook eens de autoradio los te koppelen;hier hebben wij vaker problemen mee gehad.

Ik heb volgens mij een soortgelijk probleem, in mijn geval is het trouwens af en toe, het gaat weken goed en dan ineens is de accu in een uur of 14 volledig leeg. Accu is goed volgens de garage, ik heb al een leenaccu geprobeerd en daarmee geen problemen gehad. Maar omdat het zo onregelmatig voorkomt durf ik de accu toch niet uit te sluiten, is het 100% te bepalen of een accu goed of matig is?
De hier genoemde 0,4 A werd door de garage ook gemeten maar is blijkbaar niet absoluut want dat trekt een accu toch niet in een paar uur leeg?

Scheemda 0

16 jaar

Als je 0.4A meet, ligt dat niet aan je accu.
Heb zoiets meegemaakt met een Skoda Fabia van een kennis. Uiteindelijk bleek de regelunit van de centrale vergrendeling stuk.
Ik heb dat kunnen vinden door de stroom te meten en de auto steeds van slot en op slot te doen. Als de auto op slot was, kon ik steeds verschillende stroomwaardes meten. Het koste wel even tijd de garage te overtuigen dat dit het probleem was...

dutch123 235

16 jaar

Zou me op zich niet verbazen, ik heb een achterportier wat zo nu en dan niet "meedoet" met open en dicht doen en het rode knipperlampje werkt ook af en toe niet en dan weer wel, wordt dit ook door deze regelunit aangestuurd?

Scheemda 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.