Volkswagen Passat 2010: lekstroom

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: CDA, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 118

Ik heb het idee dat mij accu leeg getrokken wordt.

Volkswagen Passat CC uit 2010, 1800 cc, Benzine.

Kan iemand mij aangeven hoeveel ampère lekstroom mijn Volkswagen Passat cc uit 2010 mag hebben gedurende de tijd na uitzetten contact, sleutel er uit en portier dicht doen.

Dit zijn de waardes die ik heb gemeten:
-Als de portier dichtgaat dan 2 ampère.
-Loopt tussen een halve en een hele minuut terug naar 0.25 ampère.
-Na totaal 5 minuten gaat ie naar 0.15 ampère.
-Na totaal 11 minuten gaat ie naar 0.07 ampère.
-Na 16 minuten gaat ie naar 0.06 ampère.
-Ik heb tot 31 minuten gekeken, hij bleef op 0.06 ampère.
-Ik weet zelf niet beter dan dat een auto niet meer dan 0.04 ampere mag hebben, klopt dat ook bij deze auto?

Uiteindelijk zal ik bij mijn zekeringen moeten gaan meten/er uit trekken, maar daar kan ik niet bij met de portier dicht, hoe wordt dit normaal gesproken aangepakt?

Of zijn er ook waardes bekend als je gaat meten met portier open?

BVD

Passat 2.0L 8v. aut. 2001

Geplaatst door Passat 2.0L 8v. aut. 2001 (60) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

3 weken geleden - kaleido 1

Als je de haak van je slot dicht druk met een schroevendraaier en dan met de cv de deur op slot doet als de deur op staat kun je overal bij.
Maar hoelang duurt het voordat je accu leeg is en hoe oud is de accu.

3 weken geleden - Passat 2.0L 8v. aut. 2001

Bedankt! Ik had dat al geprobeerd, maar toen gingen mijn 4 knipperlampen na een tijdje knipperen. Ik zal het nog eens proberen.

De accu zit er net nieuw in, maar hij is wel gemaakt in 2022 zag ik. Ik had de oude accu vervangen omdat de auto voor mijn gevoel na een te korte tijd niet meer wou starten en de accu 6 jaar oud was. De spanning van de nieuwe accu komt na het laden tot 12.7. De meeste accu's die ik had kwamen na het laden wel boven de 13 volt uit. Helaas had ik met de nieuwe accu ook het probleem dat de auto niet meer wou starten nadat de auto een tijdje stil had gestaan (ik heb de dagen niet geteld, maar sowieso niet langer dan twee weken).

3 weken geleden - kaleido 1

Nieuwe accu kan natuurlijk ook niet goed zijn .
Zijn alle massa en plus kabels in orde

3 weken geleden - Passat 2.0L 8v. aut. 2001

Ik heb nog geen metingen gedaan aan de plus- en minkabels.
De kabels zien er overigens wel goed uit bij de kant van de accupolen.

Mag er wel een lekstroom zijn van 0.06 ampère ?

3 weken geleden - bert klein

Een accu die twee jaar in opslag heeft gestaan is ook niet aan te raden voor montage.
Als het een auto betreft met start/ stop sijsteem zal er een speciale accu gemonteerd zitten Agm / Efb
deze dient voor een goede werking van het sijsteem aangemeld te worden ivm regel en laadtoestand

3 weken geleden - Ehombie

0,060 is wel een grensgeval ja...

misschien zit er een deurcontact in de b-stijl? dan deze evt met een lijmklem o.i.d. indrukken. om te simuleren dat de deur dicht is

3 weken geleden - Monteur Senior

gooi die dikke plus draad van je dynamo maar los dan zal die 0.060 wel weg zijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.