vanmorgen me auto moeten starten met startkabels!
blijkt me accu gewoon helemaal dood de zijn, dus er zit nu een nieuwe in.
dynamo werkt touwens helemaal goed.
maar er is nog wel een (te) grote lekspanning aanwezig.
ik meet 4.8 A tussen de -pool en de -pool klauw.
als ik de constante plus van me versteker van me accu plus pool haal, gaat er 0.01 af (maakt 4.79). Dus dat is niet de boosdoener.
ook alle zekeringen heb ik nagekeken en eruitgehaald.
hoe kijg ik die lekspanning omlaag??
( nee me lampje in me kofferbak blijft niet branden :D )
Iemand een idee?
euhmm massakabel v h blok ofzo? beetje verroest ??
polo 1996
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Centrale portiervergrendeling?
4.8A is heel veel. Het onderdeel dat dit opvreet moet hierdoor flink warm worden. Heb je niet toevallig een probleem in je startmotor?
Als het niet via een zekering gaat, vallen al veel inderdelen af.
19 jaar
Tijdens het meten van de lekstroom waren toen de deuren dicht (binnenlicht)
Hans
dynamo stuk kan ook, trek hier de stekker eens af en meet nogmaals
Hee Hans, bedankt voor je reactie..
maar wat bedoel je met de CV ? Ze gaan idd heel vermoeid langzaam open en dicht!!
19 jaar
Hee Dutch, mijn startmotor geeft geen problemen en heeft nooit geweigerd. Lijkt me sterk dat het daar aan ligt!!
toch bedankt!
19 jaar
Hee hans W , ja me portieren waren dicht en hebt ze ook open gehad op te kijken of het invloed had op me meter. dat was niet het geval(of heel minimaal)
19 jaar
hee Harry, welke stekker bedoel je dan ? (heb zelf nog niet gekeken naar de aansluitingen op de dynamo)
als de motor uitstaat meet ik 12V op me accu, en met draaiende motor meet ik ongeveer 14 V op me accu.
Dus hij zou wel bij moeten laden volgens mij (dus hij is ok)???
maar toch bedankt voor de reactie, en ik ga morgen gelijk wat draden lostrekken!!
19 jaar
Het kan dat ie bijlaad, maar als er een gelijkricht diode doorgeslagen is blijft er stroom door de wikkelingen van de dynamo lopen. Hij blijft dan in ieder geval wel uit de vorst :-)
Er zitten 2 aansluitingen op, of met stekker, of met oogen en moeren. Bijde even loshalen en dan kijken of die 4 amp nog loopt.
4 amp weg, dan dynamo reviseren.
NOg een oorzaak kan zijn de spruitstukvoorverwarming (z.g. egel), het relais zou dan vastgebakken zitten. Relais 1 voor 1 uit de zekeringkast trekken terwijl je de stroom meet.
Nog iets, trek de zekeringen eens 1 voor 1 uit de zekeringkast, en kijk eens wat de amperemeter dan doet....
succes
CV:
Bij de auto van mijn zoon was het zo dat er vocht (condens ofzo)
in de cv module zat.
Toen we gingen testen met een lampje tussen de minpool en de massa (minkabel los)hoorde je de cv klikken en die bleef aangetrokken.
Dat zoog ook zijn accu leeg.
De zaak goed droog gemaakt en alles oke.
mvg,
Hans.
Als het de dynamo is, ben je daar zo achter: als de motor afgekoeld is, maar de dynamo is nog warm, dan zit daar je probleem. Met ruim 50W moet er iets in je auto warm worder. Voel eens aan de verdachte onderdelen.
19 jaar
Zoals gezegd, alle zekeringen (ook eventuele bijgeplaatste) eens lostrekken en kijken naar je meter, als de stroom hoog blijft zal het toch alternator/starter kring zijn.
Een andere manier om die gelijkrichterdiodes te meten is door wissel spanning op je batt. te meten met draaiende motor.
deze moet bij een goed werkende alt. bijna onbestaand zijn(0.016).
bedankt u allen ,maandag ga ik aan het meten!!!maandag avond laat ik wat van me weten !!
http://img162.exs.cx/img162/5982/poloajm..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar