auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Sharan: levensduur motor op gas

Bouwjaar: 1997

Hallo,

heeft iemand ervarig met de levensduur van de motor van de 2.8 vr 6 op gas?
Ik wil een 2e hands kopen uit 1997 maar weet niet hoe probleemloos deze motoren op gas lopen.

Geplaatst door

rijam56 (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lekker staan laten, de vr6 is door zijn zeer compacte constructie niet echt opgewassen tegen de hogere verbrandingstemperatuur van gas.
Cilinderkop (pakking) problemen zijn zeker te verwachten. Onderdelen voor revisie zijn schreeuwend duur.

Deze blokken zijn koelingstechnisch ook krap bemeten, VW plaatste na een paar bouwjaren niet voor niets een elektrische hulpwaterpomp om gescheurde koppen te voorkomen.

Daarbij komt nog dat als hij over de 200.000 km heen is je er rekening mee moet gaan houden dat de distributiekettingen een keertje vervangen moeten worden, ook dat geintje is niet echt goedkoop. (levensduur hiervan ligt tussen de 150.000 en 400.000 km, al naar gelang hoe netjes hij bereden is en hoe het onderhoud is uitgevoerd)

Waarom geen fijne TDI???

En als je zo nodig gas moet koken, neem dan een 2.0 liter, met acht kleppen. Die kunnen er redelijk tegen.

s6

audia4 0
badge

19 jaar

Omdat fijne TDI's net zo goed kapot gaan. En op gas "koken" spaart mensenlevens. Had je daar al eens aangedacht?

neem maar een ouderwetse zuigdiesel, lopen tonnen achterelkaar en nooit wat mis mee.

ben met hakeem eens, een tdi is een fijne motor net als de vr6 zolang je er niks mee hebt.
heb je er wat mee is het hopeloos.

arie549 0
badge

19 jaar

met gas moet je wat anders doen !!!

schnitzel 0

19 jaar

Hej hakeem, heb jij je wel eens bedacht dat lpg (Liquid Petrol Gas)een produkt is van raffinage van ruwe aardolie, en dat het ontstaat als "rest" produkt tijdens de produktie van asfalt, naphta, diesel, petroleum, kerosine, benzine, en nog een zooitje lichtere fractie's

De volgende stelling is dus waar: geen diesel en benzinerijders, dan sterft die "gezonde" gas rijder simpelweg ook uit.

Dat het dus mensenlevens spaart durf ik te bestrijden.

Wil je mensenlevens besparen moeten we aan de waterstof gewonnen door duurzame energie of kernfusie.

En, gas is om op te koken!!!

Maar, met al deze onzin heb je nog geen antwoord gegeven op de gestelde vraag of de VR6 duurzaam op gas is........

audia4 0
badge

19 jaar

Nou Harry, dan wordt het eens tijd dat je op de verharde weg komt. Naast het feit dat LPG gewonnen wordt als restproductie bij raffinage van aardolie is het ook een product dat gewonnen wordt uit de bodem. LPG-tankers zijn wat dat betreft echt niks nieuws die het LPG overal ter wereld afleveren.
Ook wat het besparen van mensenlevens hoef je maar rond te neuzen op internet om diverse publicaties aan te treffen die gaan over de schadelijke gevolgen van fijnstof, veroorzaakt door het gebruik van diesels. Zelfs het gebruik van roetfilters is niet afdoende genoeg. In China bijvoorbeeld is men bezig met het omzetten van het wagenpark naar LPG. Zo ook in Thailand omdat daar de luchtkwaliteit zo verschrikkelijk slecht. Het aardige is dat dit gebeurt met Nederlandse techniek. Zelfs in Iran, waar toch geen gebrek aan brandstof is.loopt een project om auto's mbv nederlandse techniek over te zetten naar LPG.
Waterstof wordt niet gewonnen door duurzame energie maar door electrolyse. Duurzame energie is water-, wind- en zonne energie.
Woon je in een ontwikkelde omgeving is koken op gas allang history. Voortaan is electrisch koken, of varianten daarvan veel moderner. Met dat gas kan je dan beter gaan rijden. Met zo'n opmerking geef je duidelijk blijk van een achterstand in algemene ontwikkeling.

Wat betreft de vraag Geert: het kopen van een VR6 van 97 met of zonder gas is altijd een risico. Helemaal als jezelf niet in staat bent de reparaties uit te voeren. Die koppakking problemen van een VR6 hebben ze ook zonder gas. Maar als ie erg goedkoop is dan toch veel succes.

gas is een leuk alternatief.. voor op de camping! dat gooi je niet in een auto! dit vraagt om problemen! en de evt, hogere onkosten.. ( en die komen echt wel )

lpg is uit de tijd.. en zeker niet goedkoop! ook heeft de overheid dit nooit aangemoedigt,

je kent deze spreuk toch wel!!

het gat in de ozonlaag! is een ideaal excuus om dat in de hand van de overheid te vullen!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Helaas door allerlei oorzaken uit het verleden en halfslachtige maatregelen van de overheid lijkt het alsog autogas in Nederland zijn beste tijd gehad heeft. Echter niet is minder waar. In de ons omringende landen is autogas steeds meer in opmars. In Duitsland en Engeland is het momenteel booming business. Maar daar wordt ook door de overheid subsidies verleent of korting op de wegenbelasting om het autogas te promoten. Ook wereldwijd groeit de interesse voor autogas en gelukkig hebben Nederlandse fabrikanten door hun kennis hiervan veel profijt. Dat moet ook wel want van de omzet in Nederland alleen kunnen ze niet meer bestaan.

eerst kreeg iedereen subsiedie als ze een g 3 tank hadden, als iedereen een g3 tank heeft, willen ze gas eruit want het is niet veiling genoeg.

gas en een hoge kmstand gaan niet samen. dan is een diesel weer beter.
weleens een taxi op gas gezien?

arie549 0
badge

19 jaar

Ja ikke en ik heb ze zelf nog op gas gebouwd ook. Maar meestal Amerikanen, europese auto's verliezen te veel kofferruimte. Maar ik heb ook veel klanten met gasauto's voor onderhoud waarvan velen al ruim boven de 250.000 km gelopen hebben. En nog steeds presteren als een jonge god.

Wat betreft de vervuiling door diesels lees dit eens:http://www.gasfahrer-info.de/Default.asp...

Hakeem, vaak is het toch ook zo dat amerikaanse auto's overbemeten motoren hebben waardoor je minder gauw problemen met koeling zult krijgen? Harry geeft problemen aan in deze richting.

sjaak10918 0
badge

19 jaar

Hakeem, nog een keer, geloof jij dat er pure lpg zo uit de grond loopt??? Da's lachen, die LPG komt i.d.d. deels mee met de olie uit de grond, maar is in die vorm absoluut niet bruikbaar als autobrandstof. Tot een paar jaar terug fakkelde ze het ter plaatse bij de bron af, zo gelukkig waren ze er mee. Ander deel wordt gewonnen tijdens de raffinage. Als je nou stopt met diesel en benzine rijden, komen ze niet meer van de olie af. Bron moet dan dicht en je bent je lpg ook kwijt. Of moeten ze alles behalve de LPG in zee laten lopen??

En, elektrolyse van waterstof gaat met elektra, je zegt het zelf al.
Nou kun je die winnen met een poederkoolcentrale maar dat schiet niet echt op voor de vervuilingsproblemen. (hemweg in amsterdam)
Beter is de elektrolyse te doen met elektra uit schone duurzame bronnen.

audia4 0
badge

19 jaar

ik ben ook geen voorstande van gas alleen maar gezijk met die rommel rijd ook niet lekker geef mij maar een tdi veel minder gezijk
en of je nou echt levens met gas red heb ik me twijfels over

maurice7553 0
badge

19 jaar

Heeft deze auto al een G3 installatie of wil je die erin laten bouwen. Als ie eral inzit is dit ongetwijfeld een goedkopere keus dan een diesel. Geen aanschaf g3, de helft aan wegenbelasting tov diesel, lagere brandstofkosten 40 cent/ltr dus tel uit te winst.

Mistral 0

19 jaar

ja goedkoper in de vaste lasten,

het voordeel ben je weer kwijt aan onderhoud, bougies kabels enz enz.

arie549 0
badge

19 jaar

lagere brandstofkosten??? een TDI met een sharan zal rond de 1:15 draaien, de VR6 met een zijdezacht voetje op benzine 1:9, op gas geschat 1:7

Dat goedkoop valt dus wel mee.

audia4 0
badge

19 jaar

Helaas zijn de prestaties dan ook wel een tikkeltje lager.(ruim 60pk minder en 6sec trager) Vergeet niet dat je een VR6 met een 4 pitter TDI wilt vergelijken. Ik weet dan wel waar ik het geld op durf in te zetten.

Mistral 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.