Hi,
Sinds een tijdje, na een foutje om aan de nokkenas te draaien om de riem te controleren, is de riem 3 a 4 tanden verschoven, is wel weer gecorrigeerd, gaat om een 1.8 8V. Liep goed ervoor, niet perfect.
Na het corrigeren loopt de motor nog steeds schokkerig op lage snelheden en slaat af en toe af voor het stoplicht, hij “danst” neutraal tussen de 800 en 1000 toeren met heel af en toe dips waarna die ook kan afslaan. 2e en 3e versnelling file snelheid is erg schokkerig en “bokt” maakt ook veel lawaai.
Nou heb ik de verdelerkap, bougies en verdeelrotor vervangen, kabels zijn doorgemeten en zijn oke op 6000 ohm. Dus ik was bang voor kromme kleppen. Nou is de compressie test is als volgt:
Cilinder 1: 7 bar
Cilinder 2: 7 bar
Cilinder 3: 8,5 bar
Cilinder 4: 9,5 bar
Volgens mij zijn deze waardes veelste laag, wat wel opvalt is dat ze wel allemaal in de buurt liggen, niet dat er 1 helemaal geen compressie of iets van 3 bar heeft, wat je bij kromme kleppen vaak ziet.
Zit erover na te denken om in het uiterste geval gewoon een motor swap te doen, ben er al een tijdje mee bezig.
Ik ben erg benieuwd naar jullie advies, en of iemand hiermee ervaring heeft en mogelijke oorzaken heeft. Ik ben erg benieuwd!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Opgelost! Was de ontsteking die wat was verschoven, even wat draaien en met stroboscoop afgesteld en is weg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar