close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 1995: Teller unit problemen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AEA, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 55

Goeiedag,

Ik heb laatst me eerste auto aangeschaft, gaat om een golf 3 1.6 europe uit 1995.
Nu heb ik het volgende probleem.
Paar weken geleden kapte me bobine er mee, nadat ik me auto gewassen had. Door de ANWB een nieuwe er in laten zetten.
Maar sinds dien doet me teller unit raar, hij viel om de x aantal secondes uit en nam me radio mee. Gelijk de garage gebeld en die zelfde week nog langs gegaan, ook daar snapte ze het niet. Vervolgens heeft de garage er 2 nieuwe koplampjes in gezet (de bolletjes waren beide geklapt). En alles deed het weer zoals het hoorde.
Tot vorige week dan.
Ik reed op de snelweg en ineens viel me teller unit uit en na paar seconden ging die weer aan, dat deed die zo'n 3/4 keer en daarna nergens meer last van gehad.
Dag erna stukkie gaan rijden en al snel viel me teller unit weer uit. Dit keer ging die niet meer aan tenzij ik voor een stoplicht stond en stationair draaide.
Hierna heeft die het ook niet meer normaal gedaan.
Als ik nu me auto start werkt alles zoals het hoort, (tellers & radio) maar zodra ik gas geef valt alles gelijk weg.
Sinds vorige week valt naast me tellers en radio nu ook me electrische ramen weg.
Lichten van me teller unit of koplampen deden het nog wel gewoon.
Me ruitenwissers doen het ook nog, maar die beweegt een flink stuk sneller als me tellers en radio weg vallen.
Auto loopt ook nog zoals die hoort geen problemen met starten of iets dergelijks.
Begin deze week massa kabel vervangen in hoop dat dat het probleem was, maar tevergeefs.
De garage wou me teller unit vervangen kijken of dat helpt, misschien dat die kapot was gegaan. Maar nog niks van hem gehoord vandaar dat ik zelf maar wat rond ben gaan vragen.
Ik ben radeloos. Vandaar dat ik me probleem hier post, in de hoop dat iemand het probleem herkend of weet wat het is.

Ik hoor graag of jullie enige idee hebben wat dit kan zijn of hoe dit op te lossen valt.

Met vriendelijke groet
Gertjan

Geplaatst door

Gurt (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ten eerste zie ik geen direct verband tussen een auto wassen en een defecte bobine.
Tenzij je de motor en motorruimte met hoge druk hebt schoon gespoten.
In dat geval kan er overal (bedrading en zekeringkast) vocht gekomen zijn, dat deze effecten veroorzaakt.

N.B.: Heb je die auto bij een garage gekocht?

oldford 0
badge

3 jaar

Nee leek mij ook niet in verband met elkaar maar dacht ik vertel het probleem vanaf waar het begon. Heb niet onder de kap gespoten met de hogedruk of dergelijk

Gurt 0

3 jaar

Wat is je laadspanning van de dynamo? Spanningsregelaar defect??

Master_ 140

3 jaar

Nog niet aan gedacht om de dynamo te meten, dacht dat die wel goed werkte. accu was leeg toen ik hem kocht (wagen stond al ff stil) daarna nooit meer problemen gehad met de accu. Spanningsregelaar zat ik ook al aan te denken, is dit ook door te meten of hoe kan ik hier achterkomen?

Gurt 0

3 jaar

bji draaiende motor is de spanning 13,8 tot 14,2 V. Jij geeft aan als je gas geeft de boel uit gaat. Wellicht spanning boven de 14,2 waardoor bepaalde componenten uitgaan als beveiliging. Je ruitenwissers gingen toch ook sneller draaien? meten is weten!

Master_ 140

3 jaar

Ja daar lijkt het inderdaad wel op. Ik zal hem vanmiddag als de tijd het toelaat hem gelijk ff door meten kijken hoeveel spanning die afgeeft. Dit klinkt in mijn oren meer logisch als een teller unit die kapot is en daardoor niks het meer doet

Gurt 0

3 jaar

Net na werk gelijk even alles door gemeten, bij starten gaf die een spanning van 19/20v. Dus morgen even bellen voor een nieuwe dynamo en spanningsregelaar en dan kijken wat die doet

Gurt 0

3 jaar

En een nieuwe accu , die kan wel eens de oorzaak zijn , de rest is gevolg .

Okee okee, zal ik daar morgen ook gelijk naar kijken

Gurt 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.