close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 1989

Hallo,

Is er iets bekend van het type motor PN 1.6 van op drie cilinders lopen? Dit idee heb ik tenminste. Heb nu net nieuwe verdelerkap, bougies, kabels, en rotor vervangen maar haalt niets uit. Mijn idee is dat het toch in de monopoint injectie zit maar misschien is er iemand die dit probleem al eens meegemaakt heeft. Auto van een collega heeft exact het zelfde en heeft de zelfde motor. Lijkt mij dat dit dus wel bekend moet zijn.

Geplaatst door

Henri4478 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

doe eens een lektest en een compressietest,mischien geeft dat enige duidelijkheid,ben je in staat een balanstest te doen?sterkte ermee

alfons262 0
badge

18 jaar

Misschien is de klacht wat kort omschreven maar echt op 3 loopt ie niet, maar staat gewoon wat te pruttelen. Ik denk zelf dat er iets in de carburateur niet regelt. Soms wel maar meestal niet, rijden doet ie goed dan is er niets te merken. Op het verbruik na dan want dat is volgens mij wel hoog.

Henri4478 0
badge

18 jaar

Slang lek van rembekrachtiger, nabij het inlaatspruitstuk, aan de onderzijde. (niet van boven te zien)

Is bekende kwaal.

FFe bij stationaire loop aan de slang rotzooien.

Valse lucht langs pakkingen tussen inlaatpspruitstuk & cilinderkop komt ook voor.

Testen doe je door bij staitionar ffe met remmenreiniger op de delingen en slangen te spuiten, verandert het toerental dan heb je een vacuumlek.

audia4 0
badge

18 jaar

Kijk zoiets bedoel ik nou, ik zal morgen eens aan die slang gaan rommelen. Als ik daar me hand tussen doe dan voel ik inderdaad iets zuigen/blazen maar slang ziet er op zich goed uit. Onderzijde heb ik niet gezien of bekeken.De voetpakking van de carb is vervangen want die heb ik net al een keer gedemonteerd en dat was goed.

Zal ook eens de lambda doormeten want daar heb ik ook zo mijn twijfels over. De stekker had men namelijk los gegooit, reden??

Henri4478 0
badge

18 jaar

Nou de slang van de bekrachtiger is het niet. nog suggesties?

Henri4478 0
badge

18 jaar

Net zoals harry al zegt met bus remreiniger goed om de inlaat spuiten en zien of de motor reageert, had laatst ook een met lekke inlaatspruitstuk pakking.

hbr 0
badge

18 jaar

ow ja,voorzichtig met remreiniger..en zou het afraden bij een warme motor..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

[quote=stefan84]ow ja,voorzichtig met remreiniger..en zou het afraden bij een warme motor..

Stefan[/quote]
Hoezo?? je moet het niet je ontsteking, dynamo en hete uitlaatdelen inblazen, verder gebeurt er niets Je moet natuurlijk niet een hele doos met bussen remmenreiniger op de motor leegkiepen, maar zo precies mogelijk op de delingen proberen te spuiten.

Het is gewoon DE methode om lekken te vinden in inlaattrajecten.

audia4 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.