Hallo,
Is er iets bekend van het type motor PN 1.6 van op drie cilinders lopen? Dit idee heb ik tenminste. Heb nu net nieuwe verdelerkap, bougies, kabels, en rotor vervangen maar haalt niets uit. Mijn idee is dat het toch in de monopoint injectie zit maar misschien is er iemand die dit probleem al eens meegemaakt heeft. Auto van een collega heeft exact het zelfde en heeft de zelfde motor. Lijkt mij dat dit dus wel bekend moet zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
doe eens een lektest en een compressietest,mischien geeft dat enige duidelijkheid,ben je in staat een balanstest te doen?sterkte ermee
Misschien is de klacht wat kort omschreven maar echt op 3 loopt ie niet, maar staat gewoon wat te pruttelen. Ik denk zelf dat er iets in de carburateur niet regelt. Soms wel maar meestal niet, rijden doet ie goed dan is er niets te merken. Op het verbruik na dan want dat is volgens mij wel hoog.
Slang lek van rembekrachtiger, nabij het inlaatspruitstuk, aan de onderzijde. (niet van boven te zien)
Is bekende kwaal.
FFe bij stationaire loop aan de slang rotzooien.
Valse lucht langs pakkingen tussen inlaatpspruitstuk & cilinderkop komt ook voor.
Testen doe je door bij staitionar ffe met remmenreiniger op de delingen en slangen te spuiten, verandert het toerental dan heb je een vacuumlek.
Kijk zoiets bedoel ik nou, ik zal morgen eens aan die slang gaan rommelen. Als ik daar me hand tussen doe dan voel ik inderdaad iets zuigen/blazen maar slang ziet er op zich goed uit. Onderzijde heb ik niet gezien of bekeken.De voetpakking van de carb is vervangen want die heb ik net al een keer gedemonteerd en dat was goed.
Zal ook eens de lambda doormeten want daar heb ik ook zo mijn twijfels over. De stekker had men namelijk los gegooit, reden??
Nou de slang van de bekrachtiger is het niet. nog suggesties?
Net zoals harry al zegt met bus remreiniger goed om de inlaat spuiten en zien of de motor reageert, had laatst ook een met lekke inlaatspruitstuk pakking.
ow ja,voorzichtig met remreiniger..en zou het afraden bij een warme motor..
Stefan
18 jaar
[quote=stefan84]ow ja,voorzichtig met remreiniger..en zou het afraden bij een warme motor..
Stefan[/quote]
Hoezo?? je moet het niet je ontsteking, dynamo en hete uitlaatdelen inblazen, verder gebeurt er niets Je moet natuurlijk niet een hele doos met bussen remmenreiniger op de motor leegkiepen, maar zo precies mogelijk op de delingen proberen te spuiten.
Het is gewoon DE methode om lekken te vinden in inlaattrajecten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar