Hallo allemaal.
Ik heb het volgende probleem met een golf 1 cabriolet:
Na 10 minuten rijden gaat het olielampje knipperen en gaat de zoemer af,dan maakt de motor ook een gierend geluid.
Onder in de carterpan trof ik een kogeltje aan die normaal gesproken in de krukas zit om een kanaal af te dichten.
Deze is er bij de 3e cilinder uitgevallen waardoor er dus bijna geen oliedruk meer is...
Is deze los te vervangen en hoe gaat dat dan in zijn werk?
Of kan ik er een los boutje o.i.d. indraaien of geeft dat onbalans?
Alvast Bedankt!
Vriendelijke groet, Danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de carterpan er al onderuit?? De afdichtingen zijn meestal geen kogels.Waar zit het gat in de krukas?. Hoe groot is de kogel?
De carterpan is er onderuit, het is beslist een kogeltje uit de krukas vlak bij de drijfstang.De andere
3 zitten er nog in. De diameter van het kogeltje is 6,5 mm. Hij is ovaal geworden.
Neen het is het model.. Maak het gaatje en de kogel droog bv met een klein beetje trichloor. smeer het gat in met een heel klein beetje ouderwetse vloeibare pakking. (die hard wordt) Dus geen pakkingvervanger gebruiken.. Smeer op de punt van het cilindertje rondom ook in. Tik het cilindertje in het gat totdat hij net onder de rand zit. Daarna sla je op een halve milimeter van de rand met een scherpe centerpunt 3 centers. op 120 graden van elkaar. door het vervormen van de wang van de krukas kan de prop nu niet meer weg. eventueel bij de anderen ook de centers plaatsen.
Dat is een hele goede tip! Bedankt voor de info. Ik ga het op die manier proberen en hoop dat er geen gevolgschade is ontstaan.
Groetjes Danny.
Loctite mounting is nog even sterker qua montage en verder is bovenstaand een prima advies om hem nog even op te stuiken.
13 jaar
Borgen doen we met de centers en afdichten met de pakking. Loctite heeft prachtige producten, maar je moet wel het juiste product van dat merk op de juiste plaats toepassen. Ik zou het in de krukas niet als borging gebruiken, temeer daar de originele prop aan de wandel is gegaan. Als de passing niet correct is ga je opnieuw de mist in.
De auto rijdt inmiddels al weer een poosje probleemloos rond dus het probleem is opgelost!
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Ga nu proberen om topic te sluiten als OPGELOST.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar