ik heb een golf 2 waar origineel een 1.8 16v in zat en waar ik nu een 2.0 16v (ABF) in heb gezet.
nou werkt eigenlijk alles wel behalve de verbruiksindicator van de mfa (Vacuum is wel aangesloten) en de toerenteller.
Nou is mijn vraag eigenlijk of iemand misschien weet hoeveel spanning er normaal op zo'n toerenteller binnenkomt.
En hoeveel spanning er bij een golf 3 binnenkomt op de toerenteller.
Aan de hand daarvan kan ik een nieuwe weerstand berekenen en hopelijk de teller ombouwen voor op een ecu signaal.
Bij de garage hadden ze deze informatie niet, en dat stond volgens hun ook nergens gedocumenteerd.
Als dat werkt wil ik een how-to maken, want ik ben niet de enige met dit probleem.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou je adviseren om even op het vwforum te kijken. Daar zijn een aantal jongens die dit al diverse keren omgebouwd hebben.
Heey Albert,
Ik lees alle mogelijke antwoorden al op forums waar jij ook al geplaatst hebt dus meer info als hun kan ik je ook niet geven.
Ecu signaal is niet hetzelfde als de "ouderwetse" bobine aansluiting.
Ik ga eens voor je opletten..
Gr ,
Chris
[quote=Knoopie84]Ik zou je adviseren om even op het vwforum te kijken. Daar zijn een aantal jongens die dit al diverse keren omgebouwd hebben.[/quote]
Daar heb ik zelf al 2 jaar een topic open staan waar tot nu toe nog geen werkende oplossing bij staat.
Hey christiaan, zou tof zijn als wat vind, ik heb al zoveel gezocht en niks gevonden.
13 jaar
Toerenteller is wel aan te sluiten op de ABF. Maar niet zo als een digifiz. Gewone teller kan dan op - bobine.
Grtn Jeroen
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar