auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: LPG G3 problemen?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.3

Ik sta op het punt om een 'nieuwe' auto te kopen en ik heb interesse in een VW Golf V5 op LPG G3.
Nu heb ik hier op het forum gelezen dat de warmte van de kop en de verbranding van de kleppen een probleem kunnen zijn bij deze motoren.

Wat zijn eigenlijk de 'standaard' problemen bij auto's op LPG?

En na hoeveel km moeten dit soort onderdelen normaal gesproken vervangen (/gereviseerd) worden? En wat voor kosten kan ik rekening mee houden?

Alvast bedankt,
Lennart.

Geplaatst door

lennart (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ieder heeft zijn eigen mening over dit (ik heb geen goeie mening)
wat ik denk/zeg (zoals meerdere monteurs/mensen)
-op benzine moet je rijden en op gas koken en niets anders
-zo'n motor is gemaakt voor benzine en niet voor gas

ik zie regelmatig auto's op lpg
1 ding weet ik wel dat de kans op problemen onderhand 2 keer zo groot is
dit komt omdat je nooit meer echt op benzine rijdt en/of lpg nog gevoeliger is voor problemen dan benzine.

afgelopen week een klant blij gemaakt met een rekening van 1000euro (op benzine liep hij niet)
alle injectors verstopt door roest (5*133euro), tank leeggemaakt (30 liter), brandstoffilter en alles schoongemaakt

bij een andere afgelopen week op lpg problemen
dit veel mee de behuizing waar de injectors in zitten zaten los



maar nu even iets serieuzer
de problemen liggen iets hoger maar als je kijkt dan zal je elke 2, 3 jaar (of langer zelfs met een beetje geluk) eeen bedrag van 500-1000euro extra kwijt zijn
de zaken die je aan geeft kop te warm en verbrande kleppen vallen reuze mee, vooral met de moderne motoren.
iets wat vaker voorkomt is backfire via de inlaat, kijk dus even als ze op de filterhuis een extra klep op hebben gezet voor de backfire weg kan blazen
een leraar die ik had, die had de pech dat na twee jaar de auto eigenlijk rijp was voor de sloop (mercedes 190d)
vrouw had op gas gestart waardoor je backfire kan krijgen (en dus heeft gehad) hierdoor waren wel een klep beschadigt (een zweefende smoorklep)

rekensommetje
LPG kost bij aanschaf al tegen 2000-3000euro
als je pech hebt en het kost je op een geven moment 500-1000euro per 2 jaar
dan is benzine rijden ten eerste goedkoper, en ten tweede je kunt je band op bergen achterin


een voordeel is dat het al een tijd je in zit dus het werkt nu goed(de vraag is alleen hoe lang)


de allerlaatste ding
ik zeg niet dat je het niet moet doen
ik zeg alleen wat ik van gas (lekker blijven koken) vindt
je kunt zelf geluk hebben en de komende 10 jaar geen probleem hebben (met alleen benzine lukt dat nog wel, maar met lpg erbij weet ik het niet)

Dankje voor de uitvoerige uitleg.

Klopt het trouwens dat een V5 een distributie ketting heeft (en geen riem die vervangen moet worden) ?

Gegroet,
Lennart.

lennart 0

16 jaar

de v5 heeft inderdaad een ketting

Met die ketting van de v5 zijn ook genoeg problemen bekend, ik zou er met een boog omheen lopen.
Wat lpg betreft zou ik geen v5 aanschaffen op lpg.
Een 1.6 en de 2.0 doen het goed op lpg.
Backfire komt bij een moderne lpg installatie niet meer voor, wel degene die nog een verdamper hebben met een inlaat trajekt.
Vialle spuit al een aantal jaar lpg vloeibaar in, perfekte installatie, rij er zelf mee.
Zit er nu 5 jaar in,nog geen slag verkeerd, weliswaar in een japanner.
Ag/teleflex levert ook een redelijk goed installatie, ook bij de ontwikkeling van lpg blijft de tijd niet stilstaan.
ook kun je flashlube laten monteren tegen het inslaan van de kleppen, werkt ook goed.
Een auto is idd niet gemaakt om op lpg te rijden, zoek een auto met stabiele elektronika, daar win je de helft al mee.
Want als een auto op benzine al een ramp is,word het op lpg helemaal niks.
Persoonlijk zou ik alle exotische motoren links laten liggen, zijn in de regel ook geen lpg installaties voor.
gasinbouwers willen je anders doen geloven, maar negen van de 10 keer krijg je een universele installatie, met alle troubles vandien.
Voor de meeste franse auto,s en sommige japanners zijn complete sets te koop bij vialle of AG/teleflex.
Alle problemen zijn in de loop van de jaren getackled en daardoor is er een probleemloze combinatie mogelijk.
Kijk eens op www.gasfx.nl en kijk of je auto of model er bij staat en doe je voordeel ermee.
Met de benzine en diesel prijzen van tegenwoordig is het al snel voordelig.
En een diesel draait tegenwoordig ook niet probleemloos 2 ton, want turbo en EGR kleppen en noodloop en dicht geslibde motoren zijn ook meer regel dan uitzondering, en dat kost ook een lieve duit.

primera p11 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.