Volkswagen Golf: lpg golf IV v5

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

hallo....

heb golf IV,2.3 v5 loopt op lpg....

probleem is als ik rij in ze 3 zeg maar,daarna wil ik over de drempel bv,schakel ik in ze 2 en wil verder door rijden begint te stoteren!! 2000 toeren begint te stoteren zo van puf puf....tot dat ie meer power heeft rijd weer goed! zo d'ra onder de 2000 toeren valt je geeft stevige gas,dan stoterd ie! als ik normaal gas geef dan is probleem veel minder!! bij benziene is probleem ook veel minder!

al vast bedant

m.v.g

onur585

Geplaatst door onur585 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

snowman11000 (0), 17 jaar geleden

Ik ga er even vanuit dat deze V5 vanaf 2000 al de nieuwe versie motor van 170 PK heeft daar zou een lpg wel in gaan maar in de oude 150 pk motor is Lpg sterk af te raden een en al elende.

onur585 (0), 17 jaar geleden

bedankt voor je reactie

nee...het is 150 pk jammer genoeg!! wat voor elende kan nog meer verwachten!!!

snowman11000 (0), 17 jaar geleden

Dan is het afraden..meestal flink Vermogensverlies in laagtoerengebied 2000-4000
tevens niet mooi oppakken in dat toerengebied schokken ect.Maar als je de motor op benzine laat loopt is de klacht minder zoals je zegt!

Dan kan het wellicht aan aan de volgende onderstaande vier dingen liggen en die vaak deze klacht veroorzaken en tevens ook al veel besproken zijn in dit forum betreffende deze V5 motor...((Maar eerst meten dan weten en dan pas vervangen!!))

* Bobine
* Regelapp = stroomversterker
* Bouiekabels
* LMM

succes, Jan

onur585 (0), 17 jaar geleden

* Bobine
* Regelapp = stroomversterker >>>>>> zijn al vervangen,wou Bouiekabels vervangen binnen kort!

maar wat is LMM?????????????

snowman11000 (0), 17 jaar geleden

Waren die genoemde delen dan stuk?? De LMM = luchtmassameter die zit aan het luchtfilter gemonteerd en meet de luchtstroom en bepaalt daarmee via de ECU = computer de hoeveelheid brandstof voor de motor.

onur585 (0), 17 jaar geleden

ja die was stuk....1 cilinder werkte niet ,hebben ze iets met bobine onsteking regelaar??? die hebben ze vervangen dikke 500 euro gekost!daarna begon deze probleem!!

snowman11000 (0), 17 jaar geleden

Maar heeft de auto na motage van deze delen dan wel weer goed gelopen ..anders zou ik gewoon terug gaan ,en even laten uitlezen om te kijken of dat de LMM deze klacht niet veroorzaakt.

Gr, jan

onur585 (0), 17 jaar geleden

nee is niet goed gelopen...

dit is de fout melding!

luchtmassameter-g70
secundair-luchtsysteem
omschakelklep inlaatspruitstuk
magneetklep 1 voor absoptie-koolfilter

.....

snowman11000 (0), 17 jaar geleden

Zijn dat foutmeldingen die jezelf heb uitgelezen en of de garage?

onur585 (0), 17 jaar geleden

garage vw garage.....

snowman11000 (0), 17 jaar geleden

Nou.. dan is de zaak toch duidelijk genoeg lijkt mijn laat hun het verder afmaken..En ik kan het trouwens niet goed meer volgen met zo'n lijst van storingen en dan de klant laten gaan,en of heb je daar zelf voor gekozen en vond je het wellicht te duur als deze delen vervangen zouden gaan worden?

onur585 (0), 17 jaar geleden

ben later terug gegaan ze zouden zoeken en dat soort dingen waarschijnlijk gaat wer zo duur kosten dus ze weten er van dat het nu dit storing heb!!

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Geen vacuumslangetje los?

Maar inderdaad een probleem voor de reparateur die hem zo gemaakt heeft...

Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.