hallo
daar ben ik weer
zit weer met een probleem, als ik een verkeersdrempel af ga dan hoor je een bonkend geluid rechtsvoor
nou heb ik de stabilisatorrubbers al vervangen,draagarm vervangen,schokbrekers vervangen
maar het probleem blijft zodra ik de drempel afrij voel je en hoor je het heel duidelijk .
iemand enig idee
groet jordie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou toch eens alle bouten gana natrekken van de wielophanging dan....
mvg
[quote=jordie]hallo
daar ben ik weer
zit weer met een probleem, als ik een verkeersdrempel af ga dan hoor je een bonkend geluid rechtsvoor
nou heb ik de stabilisatorrubbers al vervangen,draagarm vervangen,schokbrekers vervangen
maar het probleem blijft zodra ik de drempel afrij voel je en hoor je het heel duidelijk .
iemand enig idee
groet jordie[/quote]
bovenste veerpootlager... deze maar eens controleren.
paul,
alles zit 100% vast
rubbers van draagarn waren gescheurd dacht dat dat ook het geluid veroorzaakte maar niet dus het is echt puur en alleen als je een drempel af rijdt hoor je en voel je even dat tok net of er iets op mekaar klapt.
zouden het de toplagers kunnen zijn? dan heb je toch last dat je met insturen een springende veer hebt
want sturen en alles is prima ,
groet jordie
18 jaar
is de auto verlaagt?
paul,
orgineel van vw ja
jordie
18 jaar
[quote=jordie]orgineel van vw ja
jordie[/quote]
welk type merk veren?
paul,
eibach pro kit
maar hij had het ook met de orginele spiralen
groet jordie
18 jaar
oke de orginele veren weer terug geplaatst maar nog steeds hetzelfde probleem en zelfs nog erger nu
heb alles nog een keer nagetrokken wat betreft bouten enz. maar echt alles zit muurvast .
fuseekogels zijn in orde,stuurkogels zijn in orde en nog steeds een kuil of een drempel nemen en dat klok klok horen en voelen.
nu kreeg ik de tip van iemand om toch die rechter schokbreker er weer af te halen en de veerschotel en toplager maar is te gaan vervangen.
iemand het daar mee eens of iemand toch nog een ander idee.
ik wordt er in ieder geval gek van.
groet jordie
18 jaar
[quote=jordie]oke de orginele veren weer terug geplaatst maar nog steeds hetzelfde probleem en zelfs nog erger nu
heb alles nog een keer nagetrokken wat betreft bouten enz. maar echt alles zit muurvast .
fuseekogels zijn in orde,stuurkogels zijn in orde en nog steeds een kuil of een drempel nemen en dat klok klok horen en voelen.
nu kreeg ik de tip van iemand om toch die rechter schokbreker er weer af te halen en de veerschotel en toplager maar is te gaan vervangen.
iemand het daar mee eens of iemand toch nog een ander idee.
ik wordt er in ieder geval gek van.
groet jordie[/quote]
daar kan ik mij iets bij voorstellen,
het verlagingset lijkt mij oké opzich geen troep, ik zou inderdaad dat toplager maar eens gaan bekijken, zelf krijg ik het gevoel dat daar het probleem zit.
paul,
zo vandaag de schokbreker weer eraf gehaald en veerschotel en toplager vervangen
maar het is er nog steeds ik snap er nu met recht niks meer van en zou niet weten wat nu nog te vervangen?
groet jordie
18 jaar
oke, de stabilisatorrubbers zijn al vervangen toch? want dit is toch 99% het probleem bij golf4, dit is bijna gevalletje, dit moeten we zelf horen... het zou nog kunnen dat de lak van de stabilisatorstand eraf is op de plek waar de rubbers zitten, maar dat komt haast niet voor....
18 jaar
[quote=jordie]zo vandaag de schokbreker weer eraf gehaald en veerschotel en toplager vervangen
maar het is er nog steeds ik snap er nu met recht niks meer van en zou niet weten wat nu nog te vervangen?
groet jordie[/quote]
Subrframe en voorste dwarsdrager op scheuren controleren, heb ik ooit een keer eerder meegemaakt bij een type 4 golf. Knakte ook wanneer je over een drempel reed.
Oorzaak bij die wagen was dat hij op schokbrekers stond die keihard waren, de klappen worden dan wel door het chassis geabsorbeerd. Met scheuren als gevolg.
succes
hallo
ben er nog steeds niet hoor hebben echt alles nagekeken op losse onderdelen,bouten,moeren enz.
maar alles zit goed vast en ziet er goed uit .
ik verdenk toch nog steeds de motorsteun aan de passagierskant maar wil hem niet zomaar gaan vervangen,want heb al genoeg onderdelen (zomaar) vervangen en dat was het achteraf toch niet er wordt volgende week nog door een andere garage naargekeken en anders moet ik hem maar bij de dealer neerzetten als laatste optie.
groet jordie
18 jaar
zo na er een tijd mee gereden te hebben heb ik vandaag de oorzaak ontdekt,hoe ik het op ga lossen is nog de vraag maar weet nu wel wat het gebonk veroorzaakt,het blijkt nu dat de stabilisatorstang op de aandrijfas klapt
is duidelijk te zien aan de slijtage rondom de aandrijfas .
weet niet of iemand dit al eerder meegemaakt heeft ik in ieder geval niet en dit is me derde golf 4 en wist de meest voorkomende problemen maar dit ken ik totaal niet.
ik hoor het graag als er iemand een oplossing heb
groet jordie
18 jaar
wordt ook vaak vermeld bij enkele verlagingssets, dat de stabilisator aangepast moet worden.......(rechtsvoor)
tis mosterd na de maaltijd.. maar moet toch de dealer weten lijkt me..
ja van de dealer heb ik allang geen hoge pet meer op hoor
maar er bestaat dus een anders stabilisator voor is deze orgineel bij vw te verkrijgen of is het van een ander merk?
ik hoor het graag
groet jordie
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar