auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: LPG verdeelstuk lambdasignaal

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4 55 kw

Bij vollast in 3e/4e/5e versnelling schakeld LPG installatie automatisch terug naar Benzine. Steeds bij +/- het toerental 4000 t/min. Kan deze storing ook telkens herhalen. Ons inziens wordt dit veroorzaakt doordat het lambdasignaal arm aangeeft aan de computer waardoor de computer denkt de tank is leeg(LPG) en schakeld daardoor terug naar benzine. Ons inziens is het lambdasignaal en systeem in orde, na grondige controle. Ook op benzine is alles oké.
Mijn vraag is, heeft het verdeelstuk van het LPG een basisafstelling(stelmotor). Verdeelstuk is al gereinigd. Of heeft iemand oplossende info.

In afwachting.

Geplaatst door

M.6752 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik geloof er niks van dat dit de oorzaak is van je probleem. Heeft ie een lpi installatie met een opvoerpomp in de tank? Indien niet dan verdenk ik de verdeler er toch nog eerder van, ondanks dat hij al is schoongemaakt. Hij moet echt brandschoon zijn, vooral onderin. Ook komt het nogal eens voor dat er een vacuum lek ergens tussen het verdeelstuk en het inlaatspruitstuk zit, dan wordt er eenvoudig weg te weinig gas aangezogen. Controleren is het devies.

Sytze

sytze 0
badge

16 jaar

Wat is het merk van de installatie.

Als het een Necam is: Controleer wat er gebeurd met de verdamperdruk(2e trap), als deze goed blijft dan zal het toch echt aan het verdeelhuis liggen.

Schoen 0

16 jaar

Hoi
Zou het kunnen dat het ingeprogrameerd is omdat het rond de 4000 toeren is, aangezien met stijgend toerental/belasting de uitlaat temp. progressief oploopt, dus als een soort beveiliging boven de 4000t terug naar benzine.

gpekaar 0

16 jaar

Het komt bij VW en Audi vaker voor dat de lambdasonde er mee ophoudt als de temperatuur boven een bepaalde waarde komt.
Dit hangt vaak ook samen met een bepaald toerental.
Het is ook mogelijk dat het mengsel inderdaad arm is doordat bv de verdamper oud is en de gevraagde capaciteit niet meer kan leveren.
Het omschakelen is niet ingeprogrammeerd in combinatie met het toerental.

VG392 0

16 jaar

geachte heer van schoor heeft u al een oplossing voor het probleem gevonden?ik heb hier eenzelfde auto met hetzelfde probleem
met vriendelijke groet

kees6216 0

16 jaar

Probleem al opgelost?

Bij vervuiling van het verdeelhuis (Necam) komt overschakelen naar benzine meestal voor bij gasgeven vanaf een laag toerental of langdurig rijden bij een laag toerental. In dit geval zou de lambda sonbde het probleem kunnen zijn. Een goedkope test is om de lambda sonde tijdelijk minder diep in de uitlaat te monteren door een paar extra koper ringen. Dan wordt hij minder heet, wat soms een probleem is. Uitlezen van het signaal bij de dealer is niet duur en helpt ook een hoop. Kan ook rijdend.

Rallyfan 0

16 jaar

Als hij overschakelt door een arm mengsel dan kan dit (afhankelijk van welk merk van installatie het is) dat een gasfiltertje verstopt is waardoor er niet meer voldoende gas is bij hoge belasting.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.