Men kameraad heeft een Golf 4 TDI 100pk. De multiribriem flappert heel hard tussen servopomp en krukas poelie, dit zorgt voor een roffelend geluid. Bij gasgeven loopt de riem strak en is geluid weg.
Zat te denken aan de spanner, als ik deze gewoon met men vinger tegenhoud, is het geluid ook weg.
Nu las ik op dit forum ongeveer hetzelfde probleem met een Touran en hier bleek het de vrijlooppoulie van de alternator te zijn. Nu de vraag, heeft een Golf 4 ook van deze poulies op de alternator? Hoe kan ik dit checken? Vooraleer ik een spanner ga bestellen...
Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vrijloop alternator checken.
Is moto.rt AVB = veel gezeik met alternatorvijrloop
Zal mijn kameraad in de week nog eens laten langskomen.
Indien de vrijloop zou vastzitten, valt dit te vervangen met de alternator nog op de motor? Of best alternator even demonteren?
Groeten
De alternator wel even demonteren = veel makelijker
16 jaar
[quote=de Dokter]De alternator wel even demonteren = veel makelijker[/quote]
Mooi laten zitten waar die zit je kunt er makkelijk bij tenzij je om werk verlegen zit.
Gr. paul
is het niet de spanner,metname het schokdempertje,hebben dit ook al een paar keer gehad,nieuwe spanner erop en weg roffelend geluid.
gr,
Hans l
[quote=Hans4045]is het niet de spanner,metname het schokdempertje,hebben dit ook al een paar keer gehad,nieuwe spanner erop en weg roffelend geluid.
gr,
Hans l[/quote]
Is een spanner zonder demper, gewoon met een inwendige veer.
Groeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar